۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84369491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات منجر به فوت درون شهری زنجان فروردین امسال ۳۰۰ درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: میزان تصادفات منجر به فوت این استان فروردین ماه امسال ۳۰۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ محمدحسن خلجی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فروردین ماه امسال تعداد چهار نفر در سطح این استان به علت وقوع تصادف موتورسیکلت و خودروی سواری جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال( ۹۹) به تعداد یک نفر بود.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت این استان نسبت به پارسال به لحاظ وقوع تصافات منجر به فوت، خوب نیست ابراز امیدواری کرد که با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسایط نقلیه موتوری و عابرین پیاده، روند افزایشی در ماه های آتی، نزولی شود.

خلجی با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال نیز یک نفر بر اثر وقوع تصادف رانندگی درون شهری این استان کشته شد، یادآور شد: سال ۹۸ تعداد کشته های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی در زنجان ۳۵ نفر بود که در سال ۹۹ این رقم با کاهش ۱۴ درصدی به ۳۰ نفر رسید.

چراغ راهنما در حین رانندگی زبان راننده است

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: چراغ راهنما به‌عنوان زبان راننده هنگام رانندگی است و در واقع علامت و هشداری به دیگر رانندگان عبوری از محل است که اگر نادیده گرفته شود ممکن است حوادث تلخ و ناخوشایندی اتفاق بیفتد.

خلجی، افزود: راهنما باید از فاصله مناسب زده شود تا موجب احتیاط دیگر رانندگان شود و اما نباید اشتباه زده شود که در غیر این صورت خطرناک خواهد بود و ممکن است منجر به وقوع حادثه شود.

وی اظهار داشت: پشت فرمان نشستن رانندگان وسایط نقلیه، مسوؤلیت اجتماعی در پی دارد که اگر به این مسوؤلیت پذیری عمل شود بطور قطع در کاهش میزان وقوع حوادث ناشی از رانندگی نیز موثر خواهد بود.

خلجی تاکید کرد: عدم توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم عبور و تغییر مسیر ناگهانی، بیشترین تخلفات رانندگی در زنجان را شکل می دهد که اگر از سوی رانندگان رعایت شود در این صورت شاهد کاهش تصادفات رانندگی اعم از خسارتی، جرحی و فوتی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی نیز موجب عدم توجه و دقت کافی رانندگان خودروها به نقطه مقابل می شود که طبق قانون و مقررات باید از این کار به جد اجتناب شود و در صورت لزوم نیز باید خودرو را در مکانی امن و ایمن متوقف کرد و پس از پایان مکالمه، ادامه مسیر داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha