ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

استانها- ایرنا- نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز سه شنبه در باره برنامه ها و دیدگاههای خود در هفتمین و آخرین برنامه تبلیغاتی خود از طریق شبکه های استانی با مردم سخن گفتند.

به گزارش ایرنا، نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نطق های تلویزیونی استانی خود، برنامه های راهبردی دولت خود را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خاص هر منطقه و استان تشریح و تاکید کردند در صورت پیروزی در انتخابات روز جمعه، برای اجرای برنامه های دولت خود از کمک کارشناسان و متخصصان دریغ نخواهند کرد.

راهکارهای مقابله با تحریم های استراتژیک آمریکا علیه ملت ایران، اتکا به ظرفیت های داخلی، توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های کشاورزی، معدنی ، صنعتی، گردشگری، تغییر ریل اقتصاد کشور، فوریت جهش تولید و ساماندهی اقتصاد کشور، برخورد با قاچاق سازمان یافته، تاکید بر خصوصی سازی ،رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه، حاکم شدن سیاست بر اقتصاد، توجه به صادرات در شهرهای مرزی، حذف باندهای مافیایی فعال در برخی استانها و حذف سربازی اجباری، از جمله محورهای آخرین گفت و گوی تلویزیونی استانی نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با مردم بود. 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شبکه استانی و خطاب به مردم سیستان و بلوچستان گفت: تحریم یک استراتژیک دقیق و انتخاب شده از طرف آمریکا برای برخورد با ملت ایران است آدم که نباید از دشمنش انتظار خوبی داشته باشد.

وی  اظهارداشت: با یک انتخاباتی ما روبه رو هستیم که یک نقش سرنوشت سازی در آینده کشور و خودمان دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تاثیر را در انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری دارد زیرا افزون‌بر ۸۵ درصد منابع در اختیار دولت است و آنچه که انسان مشاهده می‌کند زیبنده ملت شریف ایران نیست.

زاکانی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی هم  گفت: سیاست دولت "اقدام و اصلاح" اتکا به ظرفیت‌های داخلی است و راه چاره را در خارج از کشور نمی‌جوید.

وی  اظهار داشت: اینکه برای حل مشکلات چشم به خارج از کشور دوخته باشیم کار اشتباهی است که دولت فعلی به آن مرتکب شد.

زاکانی در گفت و گو با مردم کهگیلویه و بویراحمد هم با  اشاره وضعیت بحرانی اقتصاد و مشکلات ناشی از ان گفت: اقدام اصلی دولت سیزدهم در این زمینه مدیریت و ساماندهی وضعیت اقتصادی است که در این فوریت جهش تولید برای ما اولویت است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و با مردم خراسان جنوبی هم گفت: فوریت ما اقتصاد و مدیریت است و در این فوریت اساس را بر جهش تولید گذاشته‌ایم.

وی، افزود: جهش تولید برای ما اولویت است و از یک فوریت بالا برخوردار است.

ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

سعید جلیلی دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان کردستان با اشاره به اینکه بدون رونق کردستان و شهرها و روستاهای آن، جهش ایران در بخش‌های مختلف ممکن نیست، گفت: امروز فرصت بزرگی برای توسعه کشور ایجاد شده است و دولت آتی باید برنامه خود را در راستای تحقق شعار سال تدوین کند.

وی  با بیان اینکه کردستان می تواند دروازه ای برای صادرات کشور باشد، تاکید کرد: از رهگذر  این مهم جوانان کُرد با عزت و افتخار به صادرات خواهند پرداخت و دیگر کولبری نخواهند کرد.

جلیلی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم مازندران هم گفت :جهش کشور با جهش و توسعه مازندران و دیگر استان‌های کشور امکان‌پذیر است، جهش و توسعه مازندران بدون توجه به شهرها و روستاها، جنگل، صنعت گردشگری، طرح‌های آبزی‌پروری و صنعت امکان‌پذیر نیست. جهش ایران در چهار سال امکان‌پذیر است و لازمه این امر مهم نیز جهش هر شهر و روستاست.

 این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم ایلام هم اظهار کرد: همجواری با کشور عراق، فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی و صادرات مرزی ایلام و کشور است.

وی افزود: مرزنشینی مردم استان ایلام می تواند فرصتی مناسب باشد برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه صادرات فرصت های بی نظیری برای توسعه استان و کشور ایجاد می کند.

ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی هم در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کرمان گفت: استان کرمان به عنوان استانی با ظرفیت‌های کشاورزی، معدن و گردشگری، می‌تواند محور قرار گیرد و با ایجاد زمینه اشتغال و افزایش تولیدات، برای کشور تولید قدرت کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: قدرت ما محدود به نظامی نیست و اقتصاد نیز برای کشور تولید قدرت می کند.

وی با بیان اینکه باید سفره مردم گسترده شود،گفت: قرار بود ضمن رشد ارزش پول ملی و پاسپورت ایرانی، اقتصاد رونق گیرد و مردم به حدی برسند که دیگر نیاز به یارانه نداشته باشند.

رییسی در گفت وگوی تلویزیونی با مردم بوشهر هم  گفت: مساله قاچاق در کشور سازمان یافته است و اگر با این مشکل برخورد شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی افزود: کسی که قاچاق سازمان یافته می کند در بوشهر حضور ندارد بلکه کاخ نشین است و در نقاط خوش آب و هوای تهران حضور دارد و از همانجا مساله قاچاق را هدایت می کند و این ایادی این افراد هستند که گاهی ممکن است گرفتار شوند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان مرکزی گفت: اعتقاد به خصوصی سازی دارم چون یکی از سیاست‌های نظام است اما باید در خصوصی سازی واگذاری به افراد دارای اهلیت انجام شود.

 رییسی افزود: دولت در خصوصی سازی سه وظیفه شامل هدایت، حمایت و نظارت دارد که پرداختن به این سه مولفه مهم می‌تواند از واگذاری غیر اصولی جلوگیری کند.

رییسی در گفت و گو با مردم زنجان هم با بیان اینکه امروز کشور نیازمند برنامه و کارنامه است، گفت: ما نیازمند اراده جدی و اقدام جهادی هستیم. امیدواریم وضع سفره مردم و کار و اشتغال در کشور تغییر اساسی کند و این قدر مردم از مشکلات رنج نبینند و امید مردم دچار خدشه نشود. ما باید اعتماد و امید را در مردم زنده کنیم.

ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

محسن مهرعلیزاده دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در گفت وگوی تلویزیونی با مردم خراسان شمالی ، راهکار توسعه اقتصادی استان خراسان شمالی را توجه به ظرفیت های کشاورزی و گردشگری بیان کرد.

وی با اشاره به سابقه مدیریت بر استانداری خراسان بزرگ و آشنایی با ظرفیت های اقتصادی این استان خاطرنشان کرد : استان خراسان شمالی دارای پتانسیل خوبی در حوزه کشاورزی و دامداری است که به دلیل نداشتن زیرساخت های صنایع تبدیلی ، تولیدات کشاورزی را به خام فروشی می کند.

مهر علیزاده در گفت و گو با مردم قزوین گفت: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است و امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد تا بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بیشماری که در کشور موجود است بیابند و با انتخابشان خدمتگذاری را بر سرکار بیاورند که بتواند به تمام معنا درخدمت مردم باشد.

وی افزود: امروز متاسفانه مسایل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه از قشر نادار و قشر مرفه، افزایش سطح خط فقر و رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و از آن طرف کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها، نظرگاه ها و صاحب نظران مختلف در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را شاهد هستیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با شبکه استانی اصفهان هم گفت: دولت من ادامه دولتِ اصلاحات است؛ دولتی که در آن تورم و گرانی کنترل شده بود، ریال در برابر دلار چندین سال از ارزش ثابت برخوردار بود و گذرنامه ما و ایرانی بودن ما در دنیا، بیش از زمان حاضر، اعتبار داشت.

وی  افزود: نام دولت من "دولت زندگی" است، زندگی جوان‌ها، کهنسالان، خانم‌ها، آقایان، زندگی اقوام و ادیان، سُنن و مذاهب مختلف، زندگی نه مرگ، امید نه بی‌امیدی، یک زندگی شرافتمندانه که برازنده نام ایرانی باشد.

ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

محسن رضایی دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان شرقی ، گفت: زمان نسخه پیچی تهران برای استان‌ها گذشته است چرا که نسخه نوشتن واحد برای همه استان‌ها نادیده گرفتن استعدادهای آن‌ها است.

وی  با بیان اینکه هر یک از استان‌های کشور را به منطقه مستقل اقتصادی تبدیل خواهیم کرد، افزود: هر یک از استان‌های کشور، ظرفیت و استعداد ویژه خود را دارند و بنده در دولت احتمالی خود از این ظرفیت‌ها در خود استان‌ها و برای مردم همان مناطق استفاده خواهم کرد.

رضایی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم چهار محال و بختیاری هم گفت:دولت ما با یک برنامه قوی، واقعی، عملیاتی، کاربردی و اجرایی، سند اقدام و تحول پیشرفت چهارمحال و بختیاری را تهیه کرده است که به امضاء خواهد رسید.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم کرمانشاه با بیان اینکه در دولت من برنامه‌های بسیاری برای توسعه استان کرمانشاه دیده شده است، گفت: یکی از برنامه‌های من توسعه مبادلات تجاری استان کرمانشاه از طریق تکمیل راه‌آهن این استان به بغداد و سایر استان‌های کشور عراق است.

رضایی در گفت وگو با مردم سمنان نیز با اشاره به لزوم افزایش اختیارات استانداران گفت: لازم است افراد توانمند و بومی هر استان به عنوان گزینه‌های استانداری در مجمع نخبگان بررسی و ۲ یا سه نفر از آنان به وزارت کشور در دولتم معرفی شوند.

ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان البرز، گفت: تغییر ریل اقتصاد کشور و بازنگری در نحوه نگرش به  اداره جامعه جزء اولویت های بنده است.

وی  افزود: شرایط اقتصادی کشور، مطلوب نیست و بنده تصور کردم که اگر ما این روندی را که امروز در اداره اقتصاد کشورمان وجود دارد به همین شیوه ادامه بدهیم ممکن است نتایج حتی بهتری نیز برای کشور در بر داشته باشد.

همتی در گفت و گو با مردم لرستان هم اظهار کرد: سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و مسائل اقتصادی به ویژه در استان ها تحت تاثیر نگاه سیاسی است و نتوانستیم از پتانسیل استان ها استفاده کنیم وارتباط منطقی بین توسعه اقتصادی مناطق انجام شود.

وی افزود: نگرش اقتصادی بین مسوولان کم است در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است و برای بهبود زندگی مردم طراحی اقتصادی و تلاش می شود اگر سیستم هایی اتخاذ شود که به نفع مردم نباشد و مردم فقیرتر و محدودتر شوند توفیقی نیست و باید تجدید نظر در این حوزه شود.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با مردم هرمزگان نیز گفت:همه ویژگی و توانمندی های هرمزگان و همچنین کسانی را که مانع پیشرفت این استان شده اند را می شناسم.

وی  تصریح کرد: نباید اجازه دهیم باندهایی در تهران بنشینند و از مرکز استان را اداره کنند.

وی ادامه داد: وقتی در هرمزگان افراد و نخبگانی وجود دارند که می توانند مسائل مختلف را مدیریت کنند، دلیلی ندارد که این مدیریت و تصمیم گیری به افرادی از نقاط دیگر واگذار شود.

همتی در گفت و گو با مردم استان قم هم گفت: در جاهای مختلف دنیا برای زنان و جوانان احترام ویژه ای قائل هستند، زنان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، باید هویت مستقل خود را پیدا کنند، چرا که به‌بقیه بخش‌های جامعه وابسته نیستند.

ازحذف باندهای مافیایی تا سربازی؛آخرین وعده های انتخاباتی امروز نامزدها

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم خراسان رضوی اظهار کرد: در دولت احتمالی آینده من حذف سربازی اجباری و انجام سربازی به صورت حرفه‌ای و داوطلبانه پیگیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر وقت و انرژی جوانان در قالب ۲ سال خدمت سربازی گرفته می‌شود در حالی که طی این مدت آنان می‌توانند کارآفرینی نمایند و اقتصاد محور عمل کنند و یا در امور کشاورزی و دامداری به پدرانشان کمک کنند و یا حتی تشکیل خانواده دهند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان گلستان هم گفت: گلستان ظرفیت‌های مغفول‌مانده زیادی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها گردشگری و بهره‌بردن ناکافی از جاذبه‌های طبیعی و آثار فراوان تاریخی برای رسیدن به حداکثر توسعه و درآمد است.

 وی تاکید کرد که در دولت سلام به حوزه‌های گردشگری، شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های گرگان بطور ویژه رسیدگی می شود.

قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با مردم اردبیل هم گفت‌: دولت او یعنی دولت سلام برای برچیدن تبعیض و عدم توازن تاریخی صد ساله در کشور برنامه‌ریزی کرده است.

وی  افزود: طی یک قرن اخیر به علت ساختارها و روش های غلط مدیریتی، مردم کشورمان در نقاط مختلف دچار این نوع تبعیض شده و جاهایی که دارای منابع و ظرفیت‌های غنی هستند و می‌توان شغل های فراوانی ایجاد کرد از مناطق محروم کشور شده‌اند.

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم فارس هم  با تشریح برخی از مهمترین برنامه های خود، گفت: دولت سلام در یکی از اقدام ها و برنامه های مهم خود برای جوانان، سربازی اجباری را جمع می کند و این قضیه دوسال خدمت را برای همیشه هدفمند، حرفه ای و داوطلبانه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha