۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84367013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات ۱۴۰۰ در شاهین‌دژ بیش از ۸۶۰ رای اولی دارد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش شاهین‌دژ گفت: در انتخابات روز ۲۸ خردادماه جاری، ۸۶۸ رای اولی در این شهرستان برای نخستین بار پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

سیاوش اسعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع کل رای اولی های شاهین دژ ۴۸ درصد آنان پسر و ۵۲ درصد نیز دختر هستند که نخستین مشارکت سیاسی خود را در این دوره از انتخابات تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شاهین دژ ۱۵ هزار دانش آموز دارد، اضافه کرد: حضور رای اولی‌ها در پای صندوق‌های آرا نشانه مشارکت سیاسی و اجتماعی و مسوولیت‌پذیری در تعیین سرنوشت دانش آموزان است.

رییس اداره آموزش و پرورش شاهین‌دژ با اشاره به وجود شبکه شاد در امر آموزش دانش آموزان در فضای مجازی افزود: برای مشارکت بهتر رای اولی ها در نخستین تجربه انتخابات از شبکه شاد در امر آموزش و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان نیز در قالب های مختلف بهره گرفته شده است تا آنها قادر باشند شوق و احساس خود را در جشن تکلیف سیاسی و حضور در انتخابات ۱۴۰۰ را بخوبی احساس کنند.

اسعدی تاکید کرد: هر تعرفه که رای اولی‌ها در صندوق‌های رای خواهند انداخت برگ تضمینی برای شکوفایی، پیشرفت کشور، اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، ۱۴۴ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات پیش رو در این شهرستان تعیین شده که نسبت به دوره قبلی ۲۰ درصد افزایش دارد.

از مجموع کل صندوق های اخذ رای ۱۳۶ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی در سه حوزه شهر شاهین‌دژ، شهر کشاورز و شهر محمودآباد تایید شده اند؛ از این تعداد ۴۹ نفر برای شهر شاهین دژ، ۱۲ نفر برای شهر محمودآباد و ۹ نفر هم برای شهر کشاورز نامزد شده‌اند.

شاهین‌دژ ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha