۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84365872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تمهیدات ویژه‌ای برای اخذ رای در زندان مهاباد پیش‌بینی شد

مهاباد- ایرنا- رییس زندان مهاباد گفت: تمهیدات ویژه‌ای جهت رای گیری در زندان این شهرستان با استقرار صندوق سیار پیش بینی شده است.

داریوش بخشی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زندانیان زندان مرکزی مهاباد نیز همچون دیگر شهروندان می‌توانند با داشتن کارت ملی یا اطلاع از شماره ملی خود و نیز داشتن شناسنامه در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی ادامه داد: زندانیانی که کارت ملی یا شناسنامه خود را در زندان به همراه ندارند می‌توانند از طریق خانواده و دوستانشان در بیرون از زندان جهت دریافت مدارک لازم برای اخذ رای اقدام کنند و کارکنان زندان نیز همکاری لازم را در این خصوص خواهند داشت.

رییس زندان مهاباد اضافه کرد: بیشتر زندانیان واجد شرایط رای دادن هستند و فرآیند رای‌گیری در زندان از سوی عوامل اجرایی و نظارتی انجام می‌شود؛ در نتیجه کارکنان زندان هیچ‌گونه دخالتی در امر رای‌گیری نخواهد داشت.

بخشی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ نفر در زندان مهاباد به دلایل مختلف محکومیت خود را سپری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اسامی ۱۵۱ نفر از تایید صلاحیت شدگان نهایی شوراهای اسلامی شهر مهاباد اعلام شده است که ۱۲۱ نفر مربوط به نامزدهای شورای اسلامی شهر مهاباد، ۹ نفر مربوط به شهر "خلیفان" و ۲۱ نفر مربوط به شهر "گوگ تپه" است که در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha