۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84361294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84361294
اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- تلف شدن ۱۷ راس گوسفند در آتش‌سوزی آغل گوسفندان در یکی از روستاهای مهاباد، کشف لوازم بهداشتی قاچاق در سردشت و پاکسازی حاشیه سد مهاباد از جمله اخبار کوتاه آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی تماس شهروندان مبنی بر آتش سوزی آغل گوسفندان در روستای "دهبکر" از توابع بخش مرکزی نیروهای سازمان آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

رحمان احمدی با بیان اینکه آتش سوزی با کمک آتش‌نشانان و با همکاری مردم روستا به طور کامل مهار شد، افزود: متاسفانه این آتش سوزی سبب نابودی کامل آغل و تلف شدن ۱۷ راس گوسفند شد.

وی علت وقوع این حادثه را بی احتیاطی مالک گوسفندان هنگام استفاده از گازوئیل در نزدیکی آغل گوسفندان عنوان کرد.

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

احمدی با اعلام اینکه مهار آتش سه ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: با توجه به وسعت بخش مرکزی مهاباد این منطقه نیازمند یک دستگاه ماشین آتش نشانی به منظور کمک به مردم در زمان بروز حادثه است.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی نیز می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس بگیرند.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در انتظامی سردشت

فرمانده انتظامی سردشت گفت: ۶۲۴ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در محور سردشت - مهاباد توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد. 

سرهنگ موسی بهاری افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید گرزی در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق در حین کنترل و پایش خودروهای عبوری در محور سردشت - مهاباد به یک دستگاه مینی بوس مشکوک و جهت بازرسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: پس از بازرسی این خودرو، تعداد ۶۲۴ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق فاقد هرگونه مجوز را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی سردشت بیان کرد: در این راستا این مینی بوس توقیف و یک متهم نیز دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

مسیر حاشیه سد مهاباد توسط قایقران مهابادی پاکسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: قایقران ملی پوش مهابادی در یک حرکت نمادین ۱۵ کیلومتر از مسیر آبی دریاچه سد مهاباد را پاکسازی کرد.

فاروق سخنور اضافه کرد: "سیدمحمد امین شیخ مندی" یکی از قایقرانان پیشکسوت مهابادی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، مسافت ۱۵ کیلومتری سد این شهر را با شعار "سد مهاباد سطل زباله نیست" پارو زد.

وی افزود: این قایقران در طول این مسیر با جمع آوری زباله‌های معلق روی آب این پیام را به شهروندان داد که نسبت به حفظ محیط زیست مسوولیت پذیر باشند.

وی گفت: سد مهاباد به عنوان تنها منبع تامین کننده آب شرب این شهر نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد تا از ورود پسماندها به آن جلوگیری شود.

سخنور بیان کرد: زباله‌هایی که در بالادست سد در طبیعت رها می‌شوند بر اثر وزش باد با در اولین بارش همراه آب باران وارد دریاچه سد شده و جمع آوری آن از داخل آب بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این عضو تیم منتخب پیشکسوتان قایقرانی دراگون ایران، علاوه بر سد مهاباد هر سال در پاکسازی غار آبی سهولان، تالاب‌ها و زیستگاه‌های این شهرستان نیز مشارکت داشته و با استفاده از قایق پسماندها را از محیط‌های آبی جمع آوری می‌کند.

پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست با شعار زمان برای طبیعت در سال ۲۰۲۱ ، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم نسبت به محیط زیست انتخاب شده است.

در تقویم ملی ایران نیز از ۱۶ تا ۲۲ خرداد، به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده که شعار ملی این هفته نیز امسال «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha