۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 931
کد خبر: 84361131
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

"مد پایدار" موجب تقویت صنعت پوشاک می‌شود

۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۸
کد خبر: 84361131
"مد پایدار" موجب تقویت صنعت پوشاک می‌شود

اصفهان-ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: توسعه صنعت پوشاک بر پایه "مد پایدار" موجب تقویت تولید و اشتغال در این زمینه می‌شود.

شادی فضلی، در آیین اختتامیه، "رویداد ملی مد پایدار با رویکرد صنایع دستی" که بعد از ظهر روز پنجشنبه همزمان با "روز جهانی صنایع دستی" در مرکز تخصصی بانوان آفتاب شهرداری اصفهان برگزار شد، افزود: صنعت پوشاک نقش مهمی در تقویت تولید و اشتغال مُولد دارد و توسعه این صنعت بر پایه مد پایدار می‌تواند موجب اعتلای آن شود.

وی افزود: انتخاب عروسک به‌عنوان سوژه این رویداد، وجه ممتاز و ویژه آن است چراکه عروسک‌ها به‌عنوان سفیران فرهنگی، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ و همچنین فرهنگ صلح و دوستی دارند و می‌توانند پیام مورد نظر جشنواره را به‌ شکل مؤثری منتقل کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی این رویداد احیای لباس‌های قومیتی و ملی با رویکرد حفظ محیط‌ زیست و مد پایدار بوده و دوخت تنپوش‌های قومی، محلی با استفاده از دورریزهای پارچه، این دو هدف را محقق ساخته است.

فضلی اظهار داشت: از دیگر اهداف این برنامه، توسعه صنعت پوشاک بر پایه مد پایدار است و امید است چنین برنامه‌هایی موجب تقویت تولید و اشتغال در زمینه پوشاک با رویکرد حفظ محیط‌ زیست و احیای فرهنگ بومی و محلی ایرانی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز صنایع دستی، فقدان آقای فریدون اللهیاری مدیرکل فقید میراث فرهنگی استان اصفهان را تسلیت گفت و  به حمایت‌های ایشان از صنایع دستی استان اشاره کرد. 

اختتامیه رویداد ملی مد پایدار با رویکرد صنایع دستی همزمان با روز جهانی صنایع دستی با انتخاب ۶ شرکت‌کننده مُنتخب برگزار شد.

این رویداد در قالب دوخت تنپوش‌های قومیتی ایران و ملل برای عروسک‌ها از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اتاق بازرگانی و تعدادی دیگر از دستگاه‌های اجرایی اصفهان، آغاز بکار کرده بود.

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن  سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر اعلام شده بود.

زنان در زمان حاضر ۴۹ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha