خشکسالی تولید محصولات کشاورزی لرستان را ۵۰۰ هزار تن کاهش داد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: خشکسالی موجب کاهش ۵۰۰ هزار تنی تولید انواع محصولات کشاورزی در استان به ارزش چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شد.

نامدار صیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۳۳۳ تن گندم از کشاورزان استان خریداری و مطالبات آنان به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان تا دهم خردادماه امسال پرداخت شده است.

وی گفت: ۶ هزار و ۲۴۳ تن گندم در پلدختر، ۹هزار و ۹۳ تن در کوهدشت، یکهزار و ۹۲۶ تن در رومشکان و یکهزار و ۲۰۶ تن در جنوب خرم آباد خریداری شده و در سایر شهرستان ها هم تاکنون خرید این محصول آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای جبران خسارت به کشاورزان در دست اقدام است ادامه داد: پرداخت خسارت به ۱۲۴ هزار هکتار گندم دیم و آبی تحت پوشش بیمه کشاورزی آغاز شده و ارزیابی ها در دست اقدام است همچنین پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تامین تانکرهای آب برای آبرسانی باغات در دستورکار قرار دارد.

صیادی همچنین گفت: طی ۱۲ روز گذشته التهاب خاصی در بازار مرغ استان وجود نداشته و روزانه ۲۲۰ تن مرغ در لرستان کشتار شده است که بخشی از آن به خوزستان صادر می شود.

وی با اشاره به ۲۱ تا ۲۷ خردادماه هفته جهاد کشاورزی افزود: در این راستا ۶۸ پروژه به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳۰۰نفر در لرستان به بهره برداری می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha