فرماندار: بیش از ۹۸ هزار نفر در بهار واجد شرایط رای دادن هستند

همدان- ایرنا- فرماندار شهرستان بهار گفت: ۹۸ هزار و ۶۹۳ نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد سالجاری هستند.

احسان قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۵۰ هزار و ۴۱۳ تن از واجدین شرایط رای دادن در شهرستان بهار مرد و ۴۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها زن هستند.

وی بیان کرد: از واجدین شرایط رای دادن در شهرستان بهار ۲ هزار و ۸۱ نفر رای اولی هستند که شامل یک هزار و ۶۸ پسر و یک هزار و ۱۳ دختر می شود.

فرماندار بهار اظهار داشت: ۱۷ تن از داوطلبان شورای اسلامی روستا در این شهرستان رد صلاحیت شده بودند که در آخرین مرحله رسیدگی ۲ تن تایید شدند همچنین به دنبال انصراف ۲ تن از داوطلبان انتخابات در ۲ روستای بخش صالح آباد شامل «میحمله»و «پهنه بُر» برگزار نمی شود.

قنبری گفت: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نیز برگزار می شود که شهرستان بهار حوزه اصلی است.

وی یادآوری کرد: ۶۹ داوطلب برای تکیه زدن بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نام‌نویسی کردند که هشت نفر از داوطلبان نمایندگی در این حوزه انتخابیه از ادامه رقابت انصراف دادند.

فرماندار بهار افزود: از  مجموع ۶۱ داوطلب باقی مانده، صلاحیت ۳۷ داوطلب تایید و ۲۴ نامزد نیز رد صلاحیت شدند.

قنبری عنوان کرد: یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای سالجاری، برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا است که می طلبد همه دستگاه های اجرایی امکانات خود را برای برگزاری انتخابات بسیج کنند.

وی اضافه کرد: تامین نیرو برای حضور در شعب، اعزام خودرو، در اختیار گذاشتن برخی از امکانات مورد نیاز، آماده باش ادارات به خصوص ادارات خدماتی و امداد رسان از نکات بسیار مهم و قابل توجه است که مدیران دستگاه های اجرایی ملزم به آمادگی کامل و اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم هستند.

به گزارش ایرنا، استان همدان با ۱۰ شهرستان دارای هفت حوزه انتخابیه و ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ دارای یک نماینده در خانه ملت است.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی مجلس از این حوزه انتخابیه در دوره های گذشته را نیز در کارنامه خود دارد ، تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

بنابراین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha