۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 84359036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت یک هزار دانش‌آموز بروجردی در آزمون استعدادهای درخشان

بروجرد - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: یک هزار دانش‌آموز بروجردی پایه هفتم و دهم در آزمون استعدادهای درخشان امسال با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

محمد مهرافزون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان ( سمپاد ) هر ساله به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد جهت ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان دوره اول و دوم متوسطه نسبت به برگزاری آزمون تیزهوشان اقدام می نماید.
وی اظهارداشت: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش آزمون ورودی استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ طبق مفاد بخشنامه آزمون تیزهوشان برگزار می‌شود.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد با اشاره به هماهنگ بودن امتحان در سراسر کشور بیان کرد: با توجه به برنامه‌ی اعلامی، آزمون ورودی پایه ی هفتم دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان پنجشنبه و جمعه ۲۰ و  ۲۱ خردادماه به صورت هماهنگ وهمزمان با سراسر کشور در حوزه های تعیین شده با حضور ۷۰۰ پایه هفتم و ۳۰۰ نفر پایه دهم برگزار می‌شود.

مهر افزون با اشاره به ضرورت همراه بودن کارت ورود به جلسه در زمان آزمون تصریح کرد: از آنجایی که از ورود دانش آموزان بدون کارت ورود به جلسه به حوزه آزمون ممانعت به عمل می آید، همراه داشتن این کارت برای شرکت در آزمون الزامی است و کارت ورود به جلسه ی دانش‌آموزان از طریق سامانه ی azmoon.medu.ir  آماده ی دریافت می باشد و نیاز به مهر آموزشگاه ندارد.

وی ضمن اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان ادامه داد: براساس مصوبات و مجوز ستاد مبارزه با کرونا به رغم تعطیلی مدارس حتی در مناطق با رنگ قرمز، آزمون‌های ملی در موعد اعلام شده قبلی برگزار خواهد شد و جزئیات لازم از قبیل تاریخ، ساعت و حوزه محل برگزاری آزمون داوطلب در کارت ورود به جلسه قید شده است.

مهر افزون گفت: حضور دانش آموزان نیم ساعت قبل از شروع آزمون (راس ساعت ۸:۳۰ ) در محل حوزه و جلسه‌ی آزمون الزامی است و از دانش‌آموزان در حوزه های امتحانی پذیرایی نخواهد شد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا قبل از ورود به جلسه‌ی آزمون و در زمان برگزاری آزمون از طرف داوطلبان الزامی است و لازم است تا اولیای دانش‌آموزان یک روز قبل از برگزاری آزمون اقدام به شناسایی محل حوزه‌ی آزمون که در کارت ورود به جلسه مشخص شده نمایند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد اظهار داشت: مجریان برگزاری آزمون و روسای حوزه های امتحانی، تمهیدات لازم فضای فیزیکی برگزاری آزمون با توجه به لزوم جلوگیری از اشاعه و گسترش بیماری کرونا و ضرورت اجرای مفاد پروتکل های بهداشتی مربوط در  حوزه های امتحان در نظر گرفته شده است.

مهر افزون تاکید کرد : ارائه فرم خود اظهاری به آدرس self.salamat.gov.ir در هنگام ورود به جلسه و همراه داشتن ماسک و استفاده از ماسک الزامی می باشد و دانش آموزان از آوردن هرنوع وسیله الکترونیکی و ماشین حساب درجلسه آزمون خودداری نمایند. 

حدود ۶۰ هزار دانش آموزش بروجردی در بیش از ۴۵۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha