شرکت در انتخابات به نظام اسلامی مشروعیت می‌بخشد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: شرکت در انتخابات دخالت در سرنوشت سیاسی کشور است و به نظام اسلامی مشروعیت می‌دهد.

به گزارش ایرنا محمد رزم روز جمعه در آیین صلح و سازش در روستای شهنه از توابع بخش فیروزآباد شهرستان سلسله اظهار داشت: موضوع انتخابات از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ایشان بر برگزاری باشکوه و حضور حداکثری مردم تاکید دارند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک حکومت مردم بر مردم است و با مشارکت حداکثری، پایبندی به نظام اسلامی را ثابت خواهیم کرد باید در سرنوشت سیاسی دخالت کنیم و نباید بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: با انتخاب فرد اصلح، کارآمد و دلسوز همچنین با حضور در انتخابات به نظام اسلامی مشروعیت می‌دهیم.

رییس‌ کل دادگستری لرستان گفت: اطاعت از فتوای ولی فقیه واجب است حضور در انتخابات موجب سربلندی کشور و ناامیدی دشمنان می‌شود همچنین وظیفه مسئولین صیانت از رای مردم خواهد بود.

رزم بیان کرد: مدیر بودن، کفایت داشتن، ضد فساد بودن، دارای برنامه بودن، معتقد به توانمندی داخلی، مردمی بودن، متدین بودن، تعهد داشتن، برخی از معیارهای فرد اصلح می‌باشد که باید مردم این ویژگی‌ها را در نظر داشته و در انتخابات شرکت کنند.

رییس کل دادگستری در ادامه با اشاره به اینکه صلح و سازش همواره مورد تاکید دستگاه قضایی لرستان است، بیان کرد: برگزاری آیینه صلح و سازش همواره مورد تاکید آموزه های دینی بوده و آیه‌های بسیاری در قرآن کریم به آن اشاره شده است که نتیجه آن وحدت، یکپارچگی و همدلی بین مردم خواهد شد.

رزم افزود: موضوع صلح و سازش از سیاست‌های راهبردی، محوری و اولویت‌دار ریاست محترم قوه قضاییه می‌باشد که این سیاست در قالب یک سند تحول به مقام معظم رهبری تقدیم شده است و همچنین مورد تایید ایشان قرار گرفت و ما هم به دنبال اجرای این سیاست ها و برقراری صلح و سازش بین مردم هستیم.

وی ادامه داد: بزرگان و ریش سفیدان طایفه باید اختلافات را به صلح و سازش ختم کنند، در لرستان قتل های بسیاری رخ می دهد که باید برای برقراری صلح تلاش کرد.

وی گفت: احکام متعددی توسط دستگاه قضا صادر می‌شود نباید اجازه داد که یک اتفاق منجر به صدور احکام قضایی شود باید قبل از آن صلح و سازش بین مردم ایجاد شود و هر کسی که اختلاف و کینه دارد باید برای برطرف کردن آن تلاش کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha