۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84355059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در لرستان: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است زیرا انتخاب بهترین سرنوشت از مسیر صندوق‌های رای صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا"سید احمدرضا شاهرخی" در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان بیان کرد: امام راحل به پیروی از سیره ائمه و امام صادق (ع) راه و روش مبارزه با طاغوت زمان را در پیش گرفت و بعنوان یک مدرس و استاد برجسته و مرجع تقلید محیط سیاسی و اجتماعی سال ۴۲ و سال های قبل از آن را رصد کرد.

وی اظهار داشت: رژیم طاغوت پس از کودتای سال ۱۳۳۲ با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی شروع به دستگیری و اعدام کرد و امام خمینی (ره) در جمع علما بیان کرد که اگر می خواهیم اسلام و ایران نجات پیدا کند باید دودمان پهلوی را از قدرت پایین آورد و در اولین رویایی روحانیت به رهبری امام راحل با رژیم ستم شاهی بحث حذف سوگند به قرآن و حذف اسلام در انجمن های امامتی و ولایتی مطرح شد و علما به قدری بر این موضوع اصرار کردند تا رژیم ستم شاهی این مصوبه را پس گرفت.

وی افزود: دومین برخورد امام راحل با رژیم ستم شاهی  در مورد انقلاب سفید بود که با توصیه حزب دموکرات آمریکا عنوان شد که مورد اعتراض امام خمینی (ره) و روحانیون بود و در روز هفتم بهمن امام به رفراندوم شاه اعتراض کرد و این مبارزات در ماه مبارک رمضان ادامه یافت و امام در اعتراض به رژیم شاه دستور دادند که مساجد تعطیل شوند.

وی اظهار داشت: در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ در روز شهادت امام صادق(ع) حمله خونین به مدرسه فیضیه صورت گرفت و امام راحل حمله رژیم را به مدرسه فیضیه را حمله قوم مغول به ایران تشبیه کردند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: در ادامه این مبارزات ۱۵ خرداد و قتل عام وسیع به دست رژیم ستم شاهی صورت گرفت و در لرستان و با حضور روحانیون مبارزات گسترده ای صورت گرفت و در خرم آباد در این مسیر روحانیت در حمایت از امام راحل اعلامیه صادر شد و در نهایت نقطه عطف انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد رقم خورد و مبارزات شکل دینی و مذهبی و مردمی گرفت.

وی افزود: با جانفشانی مردم انقلاب اسلامی به ثمر رسید و ما باید این هدیه الهی گرامی بداریم و در مقاطع حساس به وظیفه خود عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: بنا بر دستورات اسلام مسلمانان باید از امام  و رهبر خود حمایت کنند و هرجانفشانی در این مسیر عمل صالح است چراکه رهبر جامعه پرچمدار نماز و فروع دین است.

وی تاکید کرد: امروز باید با حضور انبوه و متراکم پای صندوق های رای کلام ولی امر مسلمین را عمل کنیم.

امام جمعه خرم آباد گفت: توصیه و دستور ولی امر مسلمین این است که همگان باید مشارکت سیاسی داشته باشند البته سلایق متفاوت است اما شرکت در انتخابات یک عمل صالح است و به سمت انتخاب بهترین رییس جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر برویم.

وی افزود: ممکن است برخی افراد از مواردی ناراحت باشند اما باید سرنوشت خود را رقم زد و بهترین ها را از طریق صندوق های رای انتخاب نمود و نگاه قومی و طایفه ای را کنار گذاشت و به دنبال اینده روشن باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha