۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84354662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۴ پنل خورشیدی بین عشایر لرستان توزیع شد

۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۷
کد خبر: 84354662
۲۴۴ پنل خورشیدی بین عشایر لرستان توزیع شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: ۲۴۴ پنج خورشیدی بین عشایر کوچرو فاقد برق این استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا " سید ضیا موسوی نیا " روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: سهم لرستان از ۲۰ هزار پنل خورشیدی برای عشایر کشور یک هزار و ۳۸۰ مورد بود که ۲۴۴ پنل آن تحویل عشایر استان شده و پیگیری های لازم برای مابقی پنل ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: مابقی نیز تا پایان مرداد سال‌جاری با هماهنگی شرکت نیروی برق استان لرستان و اداره کل امور عشایر تامین و بین آنها توزیع خواهد شد.

موسوی نیا بیان کرد: همانطور که عشایر کشور نیازبه آب آشامیدنی سالم دارند تامین برق آنان نیز از دیگر اولویت ها است و با رساندن برق و روشنایی به سیاه چادرها،عشایر باید از انرژی پاک و بدون ضرربرای محیط زیست استفاده نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  لرستان نیز در این خصوص گفت: اقتصاد تولیدی عشایر نیازمند سیستم پشتیبانی است و خدمات دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با شرایط عشایر کوچنده وبه صورت قابل حمل اجرا شود.  
فریدون خودنیا افزود: انرژی برق محل اسکان عشایری که با شبکه سراسری فاصله داشته باشند به وسیله پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: این پنل ها قابلیت فراوری ۱۰۰ وات برق را دارا بوده و روشنایی حداقل ۱۰ شعله لامپ ۵ وات کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد نمود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha