وقف‌های جدید امسال در مهاباد به چهار فقره رسید

۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸
کد خبر: 84353692
وقف‌های جدید امسال در مهاباد به چهار فقره رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: با وقف ۲ قطعه زمین به مساحت ۲ هزار و ۱۵۵ مترمربع، مجموع وقف های این شهرستان در سال جاری به چهار فقره رسید.

حسین مقتدر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک خیر نیک اندیش ۶ دانگ ۲ قطعه زمین را با نیت احداث حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مسجد بنام حضرت امام حسین (ع) به مساحت ۲ هزار و ۱۵۵ متر مربع وقف کرد.

وی ادامه داد: ارزش قطعه زمین وقف شده به مساحت هزار و ۱۰۸ متر مربع، ۱۶.۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد اضافه کرد: دومین وقف جدید نیز ۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت هزار و ۴۷ متر مربع است که ۱۵.۷ میلیارد ریال ارزش آن برآورد شده است.

مقتدر با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ وقف جدید در مهاباد ثبت شده است، گفت: هم اکنون مجموع موقوفات این شهرستان به ۵۱۴ فقره رسیده است.

وی با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.

به گزارش ایرنا، نخستین وقف سال ۱۴۰۰ آذربایجان‌غربی نیز به ارزش سه میلیارد ریال در یکی از روستاهای سردشت به نیت پرداخت حقوق امام جماعت و هزینه های ضروری مسجد روستا از طرف خیر نیک‌اندیش "حسن خوشوقت" در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شد.

قبل از این نیز در مهاباد، ۲ وقف جدید شامل ۲ قطعه زمین توسط خیر نیک اندیش "رحمان خضری" با نیت احداث مدرسه پسرانه و دخترانه به مساحت ۲ هزار و ۶۴۵ متر مربع وقف شده بود.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف، در پرداخت زکات نیز همواره از شهرستان‌های پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha