۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84353355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج فرهنگ ایمنی مهمترین عامل در پیشگیری تصادفات است

خرم‌آباد_ ایرنا_ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایمنی ترافیک مهمترین عامل در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای است که باید به صورت اصولی بین جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایرنا میثم قدمی روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ایمنی حمل و نقل افزود: باید از ظرفیت همه اقشار جامعه و ابزارهای مختلف هنری و رسانه ای در این زمینه بهره گیری شود.

وی گفت:  ۲ سال اخیر اقدامات ترویجی در راستای کاهش تلفات جاده ای و ارتقای فرهنگ ایمنی به طور جدی در صدر برنامه های معاونت حمل و نقل لرستان قرار گرفته است که تاثیر آن در کاهش قابل ملاحظه تلفات رانندگی سال گذشته مشهود بود.

قدمی با بیان اینکه استمرار فعالیت های فرهنگی و ایجاد حساسیت در جوامع هدف به خصوص کودکان جزو برنامه های امسال راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان است بیان کرد: طرح کودکان و دانش آموزان همیار ایمنی خانواده که بطور دوره ای و متناوب برگزار می شود از طرح های ابتکاری استان است که با توزیع قبض های جریمه نمادین مخصوص کودکان و تقدیر از برگزیدگان به صورت ماهانه آغاز شده و استقبال چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در بررسی قبض های جریمه توزیع شده بین کودکان و دانش آموزان، بازخوردهای مثبت و بسیار ارزشمندی دریافت شده که نشانگر تاثیرگذاری بالای فرهنگسازی در پیشبرد اهداف مورد نظر است.

 وی افزود: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی در لرستان همزمان با هفته جهانی ایمنی حمل و نقل، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع ایمنی در محورها، ایمنی عابران پیاده، کمربند ایمنی، راکبان موتورسیکلت، تصادفات جاده ای و کودکان بود که با استقبال خوبی مواجه شد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با توجه به نقش بسیار مهم رانندگان در رعایت قانون و ارتقای فرهنگ ایمنی، از ۲ راننده بدون تخلف ناوگان مسافربری قدردانی شد و به عنوان سفیر ایمنی معرفی شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha