۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84352791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگران در گیلان هنجارها را مراعات کنند

رشت – ایرنا – رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان این که هنجار شکنی و رعایت نکردن حریم ها از سوی گردشگران در این استان دغدغه است از مسافران و گردشگران خواست تا هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند .

آیت الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه همه ساله در کنار دریا با دو پدیده غرق شدگی و هنجار شکنی مواجه هستیم ،افزود: هم مردان و هم زنان می بایست حجاب  و هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند .
وی، با اشاره به در پیش بودن  تابستان  اظهار داشت : اگرچه آمد و شدها بدلیل شرایط کرونا کنترل می شود اما باز هم با حضور گردشگران در استان مواجه هستیم؛ لذا از همه سازمان ها و مسئولان از جمله نیروی انتظامی، بسیج ، ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، طلاب و همه آنانی که دغدغه اجرایی عقیدتی دارند می خواهیم نظارت را ارجح بدانند.
وی، با تاکید بر اینکه بخش های فرهنگی باید کنترل مسائل فرهنگی را داشته باشند بر افزایش نظارت ها بدون ایجاد التهاب تاکید کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه فعالان دانشگاهی گیلان در قالب پژوهش، شش موضوع با ۴۲ محور را در خصوص هنجارشکنی و بی حجابی زنان مطرح کرده اند از همه فعالان فرهنگی و دانشگاهی خواست برای کاستن از هنجارشکنی و آسیب های آن به ارائه راهکار بپردازند. 
آیت الله فلاحتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر زیر بنا بودن فرهنگ  اظهار داشت: در جامعه اسلامی محور فرهنگ است و باید در خصوص ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه تلاش شود چرا که اقتصاد وسیله و فرهنگ زیربناست.
نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن انتخابات اشاره و تصریح کرد: انتخابات مساله فرهنگی و اجتماعی است و زمینه حضور حداکثری مردم باید فراهم شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن فعلا سکوت کرده است گفت: توده های میلیونی مردم، خواصی که معارف دین را نمی شناسند و ضد انقلاب سه جامعه هدف دشمن برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی است که حضور مردم در پای صندوق های رای چون همیشه نقشه های شوم دشمنان  را نقش بر آب خواهد کرد.
 نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان ،استاندار و جمعی از مدیران فرهنگی استان با دو موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات و موضوع تفرجگاه ها و سواحل در استانداری گیلان برگزار شد.


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha