آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با بلوار کوهک در تهران

تهران-ایرنا- عملیات اجرایی احداث طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با بلوار کوهک صبح امروز /چهارشنبه/ طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران شهری پایتخت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در این آیین به خبرنگاران گفت: احداث بزرگراه شهید همدانی طی سال های گذشته، سبب انسداد ترافیکی در دسترسی شمال به جنوب بلوار کوهک واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران شده بود.

"علی پیوسته" اضافه کرد: لذا با توجه به وجود شهرک‌های متعدد مسکونی، مراکز نظامی، علمی، پژوهشی، تفریحی و ورزشی (ورزشگاه آزادی) در این محدوده، حجم بالای ترافیک در مبادی ورودی و خروجی غرب تهران و نیز درخواست شهروندان مبنی بر لزوم غیرهمسطح سازی تقاطع بزرگراه شهید همدانی با بلوار کوهک، کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه به زمین خورد.

وی یادآوری کرد: تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید همدانی با بلوار کوهک شامل یک مسیر زیرگذر به طول ۴۷۳ متر در امتداد بلوار کوهک، یک مسیر راستگرد به طول ۳۸۰ متر جهت اتصال شمال بلوار کوهک به بزرگراه شهید همدانی و شهرک یاس، یک لوپ به طول ۲۷۰ متر جهت اتصال شمال بزرگراه آزادگان به شمال بلوار کوهک و شبکه‌ای جهت هدایت و جمع‌آوری آب های سطحی خواهد بود.

پیوسته اظهار داشت: معارضان تاسیساتی این طرح شامل لوله آب، لوله گاز، فیبرنوری و تیرهای بتنی برق بوده و در عین حال ۲ باب ملک نیز به عنوان معارض ملکی احداث تقاطع شناسایی شده است.

وی ادامه داد: بزرگراه شهید حسین همدانی (ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم) در بخش حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا بزرگراه و جاده مخصوص تهران - کرج به همراه تونل شهدای غزه، مردادماه سال ۱۳۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته پیوسته، از آن زمان تاکنون اقدامات مختلفی از قبیل اجرای مسیرهای کندرو و دسترسی های محلی، راستگردها و دیوارهای حائل باند شمال این بزرگراه با هدف تکمیل مجموعه عملکردهای ترافیکی در دستور کار سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha