۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84351059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلامت نوآموزان خراسان شمالی در ۱۵ پایگاه سنجش می‌شود

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۵ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان استان اختصاص یافته است.

"علی متقیان " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع  پایگاههای سنجش ۱۴ پایگاه سنجش اولیه نوآموزان و یک پایگاه سنجش تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی ، نوآموزان در  سنجش اولیه، برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.
وی اضافه کرد: در پایگاه اولیه نوآموزان مورد ارزیابی های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی قرار می گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می شوند و در این مراکز به دقت سلامت نوآموزان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت : از اولیاء نوآموزان خواست برای دریافت  گرفتن پایگاههای سنجش و تعیین وقت برای مراجعه باید به مدارس پیش  ثبت نام نوآموزان مراجعه کنند.
وی ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش اعلام کرد.
 
متقیان بر ضرورت رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و اطلاع رسانی دقیق برای حضور به موقع نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت تاکید کرد و گفت: نوبت دهی به نوآموزان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
طرح سنجش از ۱۵ خردادماه سال جاری در خراسان شمالی شروع و تا پایان ماه به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی  مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت  نوآموزان را شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس از نوآموزان و پرداخت  ۵۰۰ هزار ریال بابت هزینه عنوان کرد.
وی گفت: بیش از ۱۹  هزار نوآموز امسال زیر پوشش این طرح قرار می گیرند و خانواده ها تا پایان ۳۱ خردادماه فرصت دارند با نوآموزان خود به این مراکز مراجعه کنند.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha