صندوق بیمه اجتماعی روستایی تمامی افراد فاقد بیمه کرمان را پوشش می‌دهد

کرمان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاوران، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: این صندوق دولتی علاوه بر روستاییان و عشایر، تمامی شهروندان فاقد بیمه استان را پوشش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمد میرجعفری  عصر روز یکشنبه در جمع رسانه‌ها افزود: در این طرح ۲ سوم معادل ۷۰ درصد سهم، بیمه شدگان را دولت پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: ۸۰ هزار خانوار بیمه شده در استان کرمان داریم که از این میزان هفت هزار و ۲۰۰ خانوار مشمول مستمری هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاوران، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: ۱۲۰ هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمان باقی مانده که تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند و در این راستا از طریق انعقاد تفاهم نامه ها با بانک های عامل صندوق کارآفرینی امید و بانک صادرات، اولویت پرداخت را برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد دارای بیمه گذاشتیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج مستضعفان عنوان کرد: در این راستا افراد محروم از بیمه اجتماعی می‌توانند از مزایای این بیمه استفاده کنند که نیاز به اطلاعرسانی دارد.

میرجعفری با اشاره به مشکلات بیمه شدن روستاییان و عشایر افزود: وجود دفترچه درمانی سلامت به صورت رایگان و اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختیاری است، دلایل دیگر همچون مهاجرت، بی اطلاعی و فقر مالی، خشکسالی به خلاءهای بیمه‌شدن افراد، افزوده است.

وی تصریح کرد: ویترین تمام بیمه های اجتماعی داشتن دفترچه درمانی است و همچنین وجود شرایط بیمه ۳۰ ساله موجب شده که افراد به سمت بیمه اجتماعی نروند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاوران، روستاییان و عشایر استان کرمان افزود: روستاییان اندکی از درامد سالیانه خود را سرمایه گذاری می کنند و بیمه را در سبد خانوار قرار نمی‌دهند لذا با بیمه روستاییان و عشایر آینده خود را تضمین کنند.

وی بیان داشت: گروه های مختلف را بیمه می کنیم صنایع دستی، بافنده ها، قالی‌بافان، گلیم، جاجیم و پته بافان با داشتن مدرک میراث فرهنگی و کارت شناسایی می توانند به کارگزاری ها مراجعه کرده و به جرگه بیمه‌شدگان روستاییان و عشایر بپیوندند.

میرجعفری با بیان اینکه افرادی که عضو هیچ بیمه ای نیستند می‌توانند بیمه شوند گفت: استان کرمان، پنج هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد و قصد برندینگ صندوق را در این مناطق داریم.

وی افزود: افراد با ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه و یا ۶۵ سال سن و ۱۵ سال پرداخت بازنشستگی می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و در این زمینه با پنج سال ارفاق، حقوق سال آخر به نسبت سنوات پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاوران، روستاییان و عشایر استان کرمان با اشاره به افرادی که از روز سوم تا دهم خردادماه نزد این صندوق بیمه شوند یادآور شد: به عنوان تشویق بیمه‌شدگان ۱۶ نفر به عتبات عالیات و ۱۶۰ نفر به مشهد مقدس اعزام می‌کند.

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه سالیانه از ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان متفاوت است، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سال پیش رتبه نخست شفافیت را داشتیم و همسان سازی حقوق‌ها را در سال ۹۹ انجام دادیم.

میرجعفری با اشاره به رسیدن به هدف‌گذاری بیمه شدگان فعال به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور و رشد بیمه ای بالا خاطرنشان کرد: استان کرمان سال گذشته بالای ۱۵۰ درصد رشد در تعداد بیمه شدگان این صندوق بیمه داشته است.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و حمایت مجمع نمایندگان و اعطای تشویق به کارگزاری‌ها عاملان اصلی رشد ۱۵۰ درصد بیمه شدگان در استان کرمان بوده است.

وی افزود: صرف داشتن دفترچه درمان روستایی به منزله داشتن بیمه اجتماعی نیست و غالب مردم درمان سلامت را به علت رایگان بودن آن دارند و اما این افراد شامل بیمه اجتماعی نمی‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاوران، روستاییان و عشایر استان کرمان عنوان کرد: مردم با مراجعه به دهیاری ها، شرکت ها و کارگزاری‌های منطقه خود می‌توانند اطلاعات این بیمه را دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha