۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84348833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری میزبان مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور است

شهرکرد - ایرنا - رییس هیات قایقرانی چهارمحال و بختیاری گفت: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی رفتینگ اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه از دهم خرداد در رودخانه زاینده‌رود آغاز می‌شود.

محمد بهاءلو روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات هفت تیم از استان‌های اصفهان، گیلان، مازندران، البرز و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در روزهای دهم و یازدهم خرداد در شهرستان سامان تصریح کرد: آقایان و بانوان شرکت‌کننده در این مسابقات در مواد ماراتن، اسلالوم و RX و بر اساس قوانین فدراسیون جهانی رفتینگ WRF و قوانین داخلی فدراسیون قایقرانی ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بهاءلو یادآور شد: برترین‌های این دوره از مسابقات قهرمانی کشور به رقابت‌های رفتینگ قهرمانی جهان که  ۷ تا ۱۳ تیرماه در کشور فرانسه برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

وی افزود: قایقرانان چهارمحال و بختیاری در ۲ بخش بانوان و آقایان برای کسب مقام و قرار گرفتن در جمع اعضای تیم ملی در این مسابقات پارو می‌زنند.

چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های اصلی برای توسعه رشته قایقرانی به ویژه  رفتینگ و اسلالوم است و پیش از این نیز مسابقات قایقرانی رفتینگ به میزبانی این استان انجام شده بود.

رفتینگ یا قایق سواری در رودخانه‌ها و آبهای خروشان، نوعی ورزش ماجراجویانه است که به صورت گروهی در آب‌های خروشان انجام می‌شود جریان رود و پارو زدن‌ها باعث هدایت قایق می‌شود و قایق رفتینگ یک قایق باد شونده است که در اندازه‌های مختلفی شامل چهار تا ۱۸ نفر سرنشین دارد.

شهرستان سامان که رودخانه زاینده‌رود از آن  عبور می‌کند در ۱۶کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha