۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84347839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهایی هشت محکوم به قصاص در مازندران با گذشت اولیای دم

ساری - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت که هشت قاتل محکوم به قصاص در این استان امسال با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران،حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری افزود : با پیگیری های مکرر و مستمر اعضای شعبه صلحی مستقر در زندان ها و با همراهی و رضایت اولیای دم مقتول، هشت  فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش و رهایی محکومین شده است.

وی ضمن اشاره به نقش مؤثر شورای حل اختلاف استان در مصالحه ، آزادی زندانیان و جلب رضایت از اولیای دم درپرونده‌های قتل، اظهار داشت : این زندانیان در سال های گذشته مرتکب قتل عمد شده بودند و پس از رسیدگی‌های قضایی حکم قصاص در خصوص نامبردگان صادر شده بود.
اکبری ترویج فرهنگ صلح و سازش را اقدامی خداپسندانه برشمرد و عنوان کرد: اصلاح ذات‌البین و حل اختلافات مردم، گذشت و محبت را در جامعه بیشتر می‌کند.

رئیس کل دادگستری مازندران کاهش آسیب های فردی، مهار فشار روانی و اجتماعی به خانواده، کمال رشد و بازپروری و ترویج فرهنگ عفو و بخشودگی را اهم دستاوردهای فردی و اجتماعی این امر خداپسندانه دانست و تصریح کرد: تلاش در ایجاد صلح و سازش بویژه در پرونده های قصاص از تأکیدات ریاست قوه قضائیه بوده و مساعی منادیان صلح و سازش و ترویج این فرهنگ پسندیده از رسالت ها و ماموریت های اولویت‌دار دستگاه قضایی استان خواهد بود.

طبق گزارش رسمی دادگستری مازندران ، پارسال نیز ۳۳ پرونده قصاص نفس در استان منجر به صلح و سازش و رهایی متهمان از چوبه دار شده بود که آخرین آن رهایی سه محکوم به قصاص و اعدام از چوبه دار در شهرهای آمل ، قائمشهر و سیمرغ در بهمن ماه سال گذشته بود.

همچینی طبق آمار رسمی دادگستری مازندران ، امسال ۴۷ زندانی در مازندران مشمول عفو رهبری به مناسبت عید سعید فطر شدند. ۷۵ زندانی جرائم غیر عمد استان نیز در ماه مبارک رمضان با پرداخت مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال بابت بدهیشان از محل کمک‌های مردمی آزا د شده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha