ادامه تکاپوی غرب برای تهدید جلوه دادن حریم هوایی بلاروس

تهران- ایرنا- در پی سلسله اقدامات کشورهای غربی برای تهدید جلوه دادن حریم هوایی بلاروس، اداره هوانوردی فدرال آمریکا به خطوط هوایی ایالات متحده هشدار داد هنگام پرواز بر فراز بلاروس بسیار محتاط عمل کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، پایگاه خبری آکسیوس نوشت ، "اداره هوانوردی فدرال " آمریکا (FAA) روز جمعه به شرکت های هواپیمایی مسافربری ایالات متحده توصیه کرد هنگام پرواز بر فراز بلاروس "بسیار احتیاط کنند".

این اقدام اداره هوانوردی فدرال آمریکا در پی تغییر مسیر هواپیمای خطوط هوایی "رایان ایر" حامل «رومن پروتاسویچ» روزنامه نگار مخالف دولت بلاروس بود که قرار بود در لیتوانی فرود آید اما به دستور «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس در فرودگاه مینسک به زمین نشست.  

پیشتر هم کمیسیون اروپا خواستار تحقیق مستقل در مورد انحراف پرواز این هواپیما برای دستگیری یکی از مخالفان دولت بلاروس شد و به شرکت های هواپیمایی مستقر در اتحادیه اروپا توصیه کرد که از حریم هوایی این کشور پرهیز کنند. «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته و در پی دستگیری این چهره اپوزیسیون بلاروس اعلام کرد که دولت وی در حال همکاری با اتحادیه اروپا بر سر واکنش مناسب به این کشور است.

اداره هوانوردی فدرال دیروز جمعه در پی هشدار به خطوط هوایی آمریکا اعلام کرد که در حال همکاری نزدیک با دیگر آژانس های آمریکایی بر سر سایر اقدامات در مقابل دولت بلاروس است. این نهاد دولتی آمریکا توضیح داد که در حال بررسی یک گزارش تحقیق بین المللی در خصوص تعیین خطراتی است که مسیرهای پروازی بر فراز بلاروس برای مسافران شرکت های هوایی آمریکایی دارد.

این در حالی است که روسیه روز پنجشنبه از فرود دستکم دو هواپیمای اروپایی در مسکو که سعی داشتند از ورود به حریم هوایی بلاروس خودداری کنند، جلوگیری کرد.

کرملین هرگونه دست داشتن در بازداشت این روزنامه نگار مخالف دولت بلاروس را انکار کرده، اما اقدام لوکاشنکو متحد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را مورد انتقاد قرار نداده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha