۱۸۰ میلیارد تومان دیگر به کنارگذر شرق اصفهان اختصاص می‌یابد

اصفهان- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مقرر شد که بطور مجدد ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر به طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان اختصاص یابد تا مانند قطعه قبلی با سرعت آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی قطعه سوم طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: اعتبار لازم برای تکمیل قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان اختصاص خواهد یافت.

وی  اظهار داشت: سال گذشته در سفری که تیرماه به اصفهان داشتم از این آزادراه بازدید کردم که تعهد مالی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل قطعه‌های یک و دو آزادراه بطور صددرصد محقق شد.

رییس سازمان برنامه وبودجه با ابراز رضایت از تکمیل قطعه‌های یک و دو این کنارگذر اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه سوم را نیز بلافاصله می‌پردازیم اما انتظار داریم که پیمانکار و مجری پروژه نیز به وعده خود عمل و هرچه زودتر این آزادراه را تکمیل کنند.

 به گزارش ایرنا، تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

این طرح حد فاصل آزادراه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال - جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که در سال‌های گذشته متوقف شده بود با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک، با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزادراه نطنز – کاشان – اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.

کنارگذر شرق اصفهان، شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

قطعه اول این طرح از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

 محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، عصر چهارشنبه برای بازدید از طرح مترو اصفهان - بهارستان، قطعه سوم کنارگذر شرق، وضعیت آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان، افتتاح مسکن محرومان بنیاد مسکن و کمیته امداد در شهرستان تیران و کرون، افتتاح ورزشگاه بزرگ ولایت دانشگاه اصفهان و ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، وارد اصفهان شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha