۶ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84345982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ هزار دانش‌آموز کردستانی در اردوی راهیان نور مجازی شرکت کردند

سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان گفت: از نیمه دوم بهمن سال گذشته و همزمان با آغاز اردوی مجازی راهیان نور،۲۹ هزار دانش‌آموز استان از مناطق عملیاتی کشور زیارت مجازی داشتند.

حجت‌الله نریمانی روز پنجشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری شیوع ویروس کرونا مانع سفر حقیقی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و حضور فیزیکی دانش‌آموزان در این مناطق شده اما با ابتکاری نو بستر اعزام دانش‌آموزان در قالب راهیان نور با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش فراهم شد.

وی افزود: در این راستا کانال راهیان نور دانش‌آموزان استان کردستان در شبکه شاد به آدرس https://shad.ir/rahyannoorkurd ایجاد شده و دانش آموزان جامعه هدف ما( مقطع متوسطه اول و دوم) می‌توانند با عضویت در این کانال، سفر مجازی به مناطق عملیاتی داشته باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در این کانال محتواهای الکترونیکی که در زمینه دوران دفاع مقدس، شهدا، مناطق عملیاتی ، معرفی شهدای شاخص استانی و کشوری تدوین خواهد شد، بارگذاری شده و در اختیار دانش‌آموزان شرکت کننده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه قرار بود امسال ۲۰ هزار دانش‌آموز جامعه هدف در این اردوی مجازی شرکت داشته باشند که در مرحله اول(۱۵ بهمن ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰) ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز عضو کانال شده و زیارت مجازی به مناطق عملیاتی داشتند.

وی افزود: درمرحله دوم نیز که  ۱۵ فروردین شروع شده و تا اواسط خرداد ادامه دارد تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت داشته‌اند و در مجموع بیش از هشت هزار نفر بیشتر از سهمیه  ابلاغ شده در استان زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha