۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 5213
کد خبر: 84343655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبیین اهمیت انتخابات برای مردم از رسالت‌های دانشگاهیان است

کاشان - ایرنا - رییس دانشگاه کاشان گفت: تبیین اهمیت انتخابات برای مردم از رسالت‌های دانشگاهیان است و دانشگاه باید به عنوان ناخدای کشتی جامعه زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کند.

به گزارش ایرنا، عباس زراعت روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه کاشان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز در معرض هجمه‌های شدید رسانه‌ای و فضای مجازی دشمنان قرار گرفته است، افزود: دشمن ما را رصد می‌کند و اگر حضور مردم در انتخابات کمرنگ و حداقلی باشد ضربه شدیدی به نظام وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شاخص ما دیدگاه رهبر معظم انقلاب است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم کشتی انقلاب به درستی به مقصد برسد باید گوش به فرمان رهبری باشیم و دیدگاه‌های ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

رییس دانشگاه کاشان با تاکید بر نقش تاثیرگذار دانشگاه و دانشگاهیان در انتخاب درست و زمینه‌سازی حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات، اظهار داشت: باید از این فرصت به درستی استفاده و داده تولید شود و واقعیت‌ها را انعکاس داد.

وی نظام اسلامی را نتیجه ایثار و فداکاری‌های رزمندگان، جانبازان و خون شهیدان عنوان کرد و افزود: خون‌های زیادی برای این نظام ریخته شده است اما برخی افرادی که به ظاهر برای انقلاب دل می‌سوزانند در فضای مجازی کلیپ و فیلم‌هایی پخش می‌کنند که می‌تواند آسیب و ضربه محکمی به نظام وارد کند.

زراعت، پاکدستی، صداقت، ایمان و عدالت را از لازمه‌های مسوولان نظام دانست و گفت: اختلاس، رشوه، فساد و دست‌اندازی به بیت‌المال با شعارها و آرمان‌های انقلاب هماهنگی ندارد.

وی ادامه داد: باید آرمان‌های انقلاب پاس داشته شود و اگر دفاع خوبی از ارزش‌ها و ولایت صورت گیرد و اصول و ارزش‌های اسلامی به درستی به مردم معرفی شود و به آن پایبند باشیم، موفق خواهیم بود.

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین رکن‌های نظام جمهوری اسلامی است و تفاوت در حرف و عمل مسوولان به کشور آسیب می‌زند.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر ۲۸ خرداد ماه به طور همزمان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha