خشکسالی ۶هزار و ۳۲۹میلیارد ریال به دامپروری چهارمحال وبختیاری خسارت زد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استمرار پدیده خشکسالی در این استان گفت: خشکسالی در سال‌زراعی جاری ۶ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال خسارت به بخش دامپروری این استان وارد کرده است.

عطاءالله ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این میزان خسارت پنج هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال مربوط به حوزه دام سبک و سنگین، ۲۴۵ میلیارد ریال مختص زنبورداری، ۸۰ میلیارد ریال مربوط به مزرعه‌های سردآبی و ۱۵۶ میلیارد ریال در حوزه تولید و پرورش مرغ است.
وی افزود: به‌علت خشکسالی‌های سال‌زراعی جدید در چهارمحال و بختیاری تولیدات دام‌های سبک و سنگین، زنبورداری، مزرعه‌های سردآبی و ماکیان استان با ۴۳۴ هزار و ۲۰۰ تن کاهش مواجه شد.
ابراهیمی تصریح کرد: از این میزان کاهش تولیدات در استان ۴۲۶ هزار و ۷۰۰ تن به حوزه دام سبک و سنگین، ۴۰۸ تن به بخش زنبورداری، یک‌هزار و ۶۰۰ تن به مزرعه‌های سردآبی و پنج هزار و ۴۹۲ تن به ماکیان اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا، خشکسالی یک پدیده طبیعی محسوب می‌شود و در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۹۳ درصد چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید بوده‌ تا این استان بعد از کرمانشاه دومین استان خشک لقب بگیرد.
هم‌اکنون ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۳۴۲ هزار هکتار جنگل، یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha