نهادینه‌شدن فرهنگ احیا و مرمت بافت‌های تاریخی ضروری است

گرگان - ایرنا - مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت که با توجه به آثار متعدد تاریخی و قدیمی کشور باید فرهنگ احیا و مرمت بافت‌های تاریخی با هدف انتقال آن به نسل آینده نهادینه شود.

محمدرضا کارگر شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه برنامه‌های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی گلستان اظهار داشت: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی، بهترین فرصت برای بیان ظرفیت و ویژگی آثار تاریخی و ضرورت توجه جامعه به قابلیت‌های متعدد آن در جریان توسعه کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش آثار تاریخی به حفظ اصالت آن است و در جریان مرمت آن‌ها باید از شبیه سازی آن به معماری جدید و لوکس‌سازی بناها خودداری کرد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی گغت: با لوکس سازی بناهای تاریخی نمی‌توان به حفظ، احیا و مرمت این آثار کمک کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم در این مراسم با اشاره به این که در مسیر رسیدن به توسعه پایدار نباید نسبت به پیشینه فرهنگی و تاریخی خود بی‌تفاوت باشیم گفت: مرمت، احیا و نگهداری ۲ بافت تاریخی گرگان و گمیشان در دستور کار قرار دارد.

احمد تجری اظهار داشت: سهم مرمت و احیای هر اثر در گلستان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار ریال است که این اعتبار نشان می‌دهد بدون کمک بخش خصوصی و مشارکت مردم قادر به نگهداری و تبدیل آنها به مکان‌های گردشگری و تفریحی نخواهیم بود.

در این مراسم از ۲ لوح ثبت ملی تالارفخرالدین اسعد گرگانی و پالان دورزی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha