۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84341027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خبر کوتاه از کردستان

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84341027
سه خبر کوتاه از کردستان
عکس آرشیویی است

سنندج - ایرنا - وقوع صاعقه در بیجار موجب خسارت های مالی به تجهیزات کامپیوتری بیجار، توقف محموله البسه قاچاق در بیجار و نصب هشت دستگاه سکسیونرهای برق در دهگلان از جمله سه خبر کوتاه استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، به دلیل رعد و برق عصر روز یکشنبه، سرور آزمایشگاه مرکزی مرکز بهداشت و سیستم پذیرش آن دچار مشکل اساسی شده است، همچنین شبکه اینترنت و اتوماسیون اداری مرکز بهداشت به دلیل آسیب دیدگی آنتن های وایرلس موجود در ستاد مرکز بهداشت و ستاد شبکه بهداشت و درمان به علت شدت صاعقه، دچار  قطعی شده می باشد.

کارشناسان استانی و کشوری برای رفع اشکال پیش آمده در این مجموعه مهم و حساس با خرید تجهیزات نو و نصب آن در اسرع وقت فعالیت دارند و میزان دقیق خسارات وارد شده به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در دست بررسی است.

هم زمان با همین حادثه، بر اثر برخورد صاعقه به اداره تامین اجتماعی شهرستان بیجار نیز، سرورها و کل سیستم های کامپیوتری اداری این نهاد، دچار آسیب جدی شده است که با توجه به حضور کارمندان و کاربران در محل، هیچ آسیب جانی رخ نداده است و فقط چندین قطعه کبوتر که درپشت بام و بالکن این اداره زندگی می کردند، دچار برق گرفتگی و تلف شدند.

تامین سیستم های مورد نیاز و تهیه قطعات آسیب دیده در سرور این اداره توسط سازمان تامین اجتماعی کشور تامین و کارشناسان مربوطه در حال نصب و راه اندازی دستگاه ها می باشند و هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت های مالی اعلام نشده است.

به علت قطعی برق در چند روز گذشته گزارشات متعددی از ایجاد خسارت های مالی به استخرهای پرورش ماهی روستای قم چقای و تولید جوجه یک روزه بوقلمون توسط برخی منابع اعلام شده است که هنوز تایید نشده است.

محموله البسه قاچاق در بیجار توقیف شد 

فرمانده انتظامی بیجار گفت: یگان مبارزه با کالای قاچاق بیجار موفق به کشف و شناسایی یک محموله البسه قاچاق شد.

سرهنگ علیرضا صفری  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک محموله البسه قاچاق به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال در محور دیواندره به بیجار کشف و شناسایی شد.

وی افزود: این محموله به تعداد ۱۴۰۰ ثوب انواع البسه قاچاق با هدف توزیع در پایتخت بارگیری شده بود توقیف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار تصریح کرد: این محموله در ۲ دستگاه خودروی سواری بارگیری شده بود که در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل گردید.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

هشت دستگاه سکسیونرهای برق در شهرستان دهگلان نصب شد

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: هشت دستگاه سکسیونرقابل قطع از راه دور گازی بر روی فیدرهای این شهرستان نصب و به بهره برداری رسید.

کیومرث آقا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با نصب این تجهیزات، تعداد کلیدهای فیدرهای ۲۰ کیلوولت از ۱.۵کلید به ازای هر فیدر فراتر می رود که این مساله افزایش رضایتمندی مشترکان و بهبود شاخص های بهره برداری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این دستگاه‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: این دستگاه ها با هدف ایجاد قدرت مانور و کنترل خاموشی های با برنامه و بدون برنامه و به تبع آن کاهش خاموشی ها نصب شد.

مدیر برق شهرستان دهگلان تاکید کرد: میزان موفقیت در بازیابی و جابجایی بار در شبکه های توزیع به تعداد و مکان سکسیونرها و نقاط مانور وابسته است در نتیجه با مکان یابی مناسب این تجهیزات بر روی شبکه فشار متوسط می توان علاوه بر قابلیت اطمینان شبکه و کاهش شاخص انرژی توزیع نشده، از بروز اختلال در وسایل برقی مشترکان جلوگیری بعمل آورد.

آقا محمدی اظهار داشت: هدف اصلی در شرکت توزیع بررسی جنبه های فنی و اقتصادی طرح های پیشنهادی در راستای بهبود کیفیت وضعیت شبکه تحت اختیاراست به همین دلیل در سال های اخیر بیش از پیش در کنار برقرسانی، اصلاح ساختار شبکه نیز در اولویت های کاری  شرکت قرارگرفته است.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha