مشارکت حداکثری با پرهیز از بزرگ‌نمایی مشکلات محقق می‌شود

ساری - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران گفت : مشارکت حداکثری با پرهیز از بزرگ‌نمایی مشکلات و ارائه راهکار باری حل معضلات جامعه محقق می‌شود.

دکتر عبدالکریم الهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :  البته اینکه کشور و مردم در مشکلات اقتصادی و معیشتی گرفتار هستند مساله ای است که نمی توان کتمان کرد ، اما بزرگ کردن این مسائل و بیان اینکه اقتصاد کشور صفر و یا قفل شده است و یا اینکه مردم از فقر در حال از بین رفتن هستند تخریب مضاعف کارکردهای انجام شده از سوی مسئولان است . 

وی ادامه داد : همه می دانیم بخشی از این مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم های دشمنان بر ایران است که مسئولان تا حد توان و ظرفیت خود برای رفع آن تلاش کرده اند و البته بخش دیگری از این مشکلات هم ناشی از کم کاری و عدم توجه برخی مدیران می باشد . 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با تاکید ضرورت داشتن وحدت ، گفت : وحدت روی این مساله که می توانیم با حضور پرشور در انتخابات فردی که استحقاق این جایگاه را دارد انتخاب کنیم می تواند اثرات حضور مردم در  این زمینه باشد . 

وی در توصیف فردی مستحقق جایگاه ریاست جمهوری افزود : باید فردی را انتخاب کنیم که دارای برنامه اجرایی ، متعهد به کشور و مردم ، ضد فساد و صادق با مردم باشد تا بتواند کشور را از مسیرهای چالش زایی که وجود دارد عبور دهد. 

الهی گفت : نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از دادن شعارهای غیرعملی پرهیز کنند ، ایجاد اختلاف و تفرقه نکنند. برنامه های خود رابه صورت شفاف برای مردم تبیین نمایند و نشان دهند قدرت حل مشکلات مردم را دارند.

وی افزود : برای اینکه بتوانیم حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم نیاز است که مردم به این آگاهی برسند که دشمن از کدام ناحیه به دنبال ضربه زدن به کشور و نظام است . در  این برهه زمانی دشمنان از همین عدم حضور مردم پای صندوق های رای به دنبال آسیب زدن به نظام هستند تا بتوانند به خواسته چندین ساله خود در این رابطه برسند . 

او ادامه داد : برای ایجاد مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات می بایست دستاوردهای بیش از ۴۰ ساله نظام  برای مردم تبیین شود. اینکه امروز در کشورهای همسایه همچون عراق ، سوریه ، فلسطین و افغانستان هر روز جنگ و کشتار می بینیم و کشور ما در امنیت کامل به سر می برد یکی از دستاوردهای این نظام است که البته رسیدن به آن نیز نتیجه برگزیدن نظام جمهوری اسلامی از سوی مردم و مشروعیت دادن به آن از طریق انتخاب بود . 

مشارکت حداکثری با پرهیز از بزرگ‌نمایی مشکلات محقق می‌شود

سیاه‌نمایی ممنوع 

وی به بازنشر دادن برخی اطلاعات که موثق و تایید شده هم نیستند به عنوان یک مشکل در روند انتخابات نام برد و گفت که اینگونه مسایل می تواند انگیزه جامعه برای حضور در انتخابات را تحت الشعاع قرار بدهد.

الهی از تخریب و سیاه نمایی نامزد رقیب را دیگر عاملی برشمرد که می تواند مانع امیدآفرینی لازم در جامعه برای امر انتخابات باشد و افزود : برخلاف تصور اینکه با تخریب می توانند آرای مردم را به نفع خود جلب بکنند تجربه نشان داده افراد آگاه با نگاه کردن به اینگونه رفتارها کششی به سمت نامزد تخریب کننده ندارند و به نوعی واپس زدگی از سوی مردم نصیب آنها می شود . 

این استاد دانشگاه با اشاره به سرخوردگی و خستگی مردم از شعارها و حرف هایی که از سوی مسئولان واحزاب عنوان شده است ، گفت : باید تلاش کنیم برای رقم زدن یک مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو از  تندروی های سیاسی و حزبی کاسته شود تا مردم در یک فضای آرام سیاسی بتوانند دست به انتخاب بزنند .

وی ادامه داد : دانشگاهیان به عنوان گروه مرجع نقش هدایتگر و راهنمایی کننده را در جامعه ایفا می کنند. آنان با توجه به دیدگاه های بازی که دارند می توانند انتخابات را از جنبه های مختلف واکاوی و به مردم عرضه کنند . 

الهی گفت : دانشگاهیان می توانند با تشریح عملکرد و وظایف یک رییس جمهور در حوزه اختیارات قانونی به مردم آگاهی بدهند تا متوجه بشوند که کدام نامزد انتخاباتی با وعده و برنامه خارج از اختیارات قانونی فقط به دنبال جلب آرای مردم است .

وی ادامه داد : در این زمان که دشمن به دنبال شلوغ کاری و متشنج کردن جود انتخاباتی است تا مردم را ناامید و دلزده از حضور در انتخابات کند، انجام رفتارهای غیر شعاری از سوی نامزدها می تواند باعث دلگرمی آنها و حضور در پای صندوق های رای شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha