رزمنده دوران دفاع مقدس: فتح خرمشهر همچنان موجب حیرت جهانیان است

ارومیه- ایرنا- رزمنده دوران دفاع مقدس و همرزم شهید چمران گفت: فتح خرمشهر، حیرت جهانیان را در آن دوران برانگیخت و شوک بزرگی به ارتش رژیم بعث وارد کرد و البته همچنان، جهانیان از این فتح با شگفتی یاد می کنند.

نصرالله اسداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است؛ در زمانی که صدام وعده داده بود اگر ایران بتواند خرمشهر را بگیرد، کلید بصره را به آنها خواهم داد، خرمشهر در نهایت ناباوری رژیم بعثی عراق و حهانیان فتح شد.

وی ادامه داد: باور جهانیان این بود که فتح خرمشهر غیر ممکن است چون عراق سنگرهای محکمی در آنحا ایجاد و مین‌ها و تجهیزات پیشرفته دیگری مستقر کرده بود.

وی بیان کرد: صدام حتی اسم خرمشهر را به "محمره" تغییر داده بود و نابرابری زیادی به لحاظ نظامی میان ۲ طرف وجود داشت و به‌همین دلیل باور فتح خرمشهر به دست ایران به نظر رژیم بعث وجهانیان غیر قابل تصور بود.

رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز پس از گذشت سالها از جنگ تحمیلی موضوع "فتح خرمشهر" و "فتح فاو" در دانشگاه های آمریکا تدریس می شود تا ببینند چگونه‌ ایران در این عملیات ها پیروز شد.

اسداللهی گفت: در فتح خرمشهر ۱۹ هزار نفر اسیر عراقی گرفته شد و بعثی ها ۲۱ هزار نفر نیز کشته و زخمی داشتند که ارقام بسیار بزرگی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ شمسی توسط رزمندگان اسلام فتح شد؛ این روز در تقویم جمهوری اسلامی روز مقاومت وایثار نامگذاری شده است.

امسال سی و نهمین سالگرد فتح خرمشهر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha