۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84340305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ کشته و ۵ زخمی در تیراندازی اوهایوی آمریکا

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳
کد خبر: 84340305
۳ کشته و ۵ زخمی در تیراندازی اوهایوی آمریکا

تهران – ایرنا - پلیس یانگ استون در ایالت اوهایوی آمریکا به سی ان ان گفته است که در تیراندازی پس از نیمه شب شنبه در یک باشگاه همگانی در این شهر، دستکم سه نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه سی ان ان؛ پلیس از شرایط قربانیان اظهار بی اطلاعی کرده، اطلاعاتی در باره مظنونان یا شرایط منجر به این حادثه در اختیار رسانه ها قرار نداده است و تحقیق و بررسی ادامه دارد.

این دومین حادثه تیراندازی مرگبار در آمریکا در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است. شب گذشته در تیراندازی در شهر مینیاپولیس، دو نفر کشته و ۸ نفر دیگر مجروج شدند. /

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (The Hill) نوشت: تیراندازی اواخر روز شنبه در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، در شمال آمریکا نیز تاکنون حداقل ۲ کشته و هشت مجروح برجای گذاشته است.

به گفته مسئولان پلیس مینیاپولیس؛ حال یک مجروح این تیراندازی که از مشاجره لفظی آغاز شد، بحرانی اعلام شده است.

هیل افزود: حوادث تیراندازی در این کشور که شمار سلاح گرم در دست شهروندان، بیش از جمعیت آن است، در پی آغاز همه گیری در ۲۰۱۹ و ادامه آن در ۲۰۲۰، فزونی یافته است.

سی ان ان افزود: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد که صاحب ۳۹۳ میلیون قبضه سلاح گرم هستند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکایی حداقل یک بار تجربه مواجهه با خشونت  سلاح گرم در عمر خود را دارد.

شبکه خبری سی ان ان ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز در ارتباط با میزان جرائم سلاح گرم در میان شهروندان آمریکایی اعلام کرد: بنابر آمارها سالانه بیش از ۳۸ هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته می شود، که بدان معناست که روزانه یکصد آمریکایی با سلاح گرم به قتل می رسند.

شهر مینیاپولیس  که شب گذشته این تیراندازی در آن رخ داد، محلی است که جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکا سال گذشته با قرار گرفتن زانوی درک شووین پلیس سفید پوست آمریکا بر گردنش به مدت بیش از ۹ دقیقه، جان خود را از دست داد، که در پی این حادثه موجی از اعتراض های عدالت خواهانه و ضدنژادپرستی علیه رفتار وحشیانه و سبعانه نیروهای پلیس، این کشور را فرا گرفت.

اخبار مرتبط