۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 84340198
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق در آذربایجان شرقی ۲۰درصد افزایش یافت

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 84340198
مصرف برق در آذربایجان شرقی ۲۰درصد افزایش یافت

تبریز-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال گرمای زودرس هوا در کشور، میزان مصرف برق استان در روزهای اخیر حدود ۲۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 اکبر فرج نیا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر همکاری بیش از پیش مشترکان خانگی و تجاری در کنار اجرای برنامه‌های مدیریت پیک بار در بخش‌های صنعت، کشاورزی، اداری و عمومی، گفت: به دلیل افزایش دما و به تبع آن، افزایش مصرف برق در تمام بخش‌ها و به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کاهش میزان تولید نیروگاه های برق آبی کشور، خاموشی‌های پراکنده در برخی از مناطق اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه توزیع برق در سطح کشور به صورت سراسری از "مرکز کنترل برق کشور" مدیریت می شود، بر این اساس به منظور پایداری شبکه، از طریق مرکز کنترل شبکه برق شرکت توانیر مدیریت اضطراری و اعمال خاموشی در شهرها و روستاها اعمال می‌ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در خصوص مصرف برق ادارات نیز اظهار کرد: ادارات دولتی بر اساس تصویب هیات دولت و برنامه مدیریت بار وزارت نیرو، باید ۵۰ درصد مصرف برق خود را در ساعت اداری کاهش دهند و در ساعت غیر اداری نیز نباید مصرف برق ادارات از ۱۰ درصد بیشتر نباشد.

وی افزود: مصرف برق ادارت از سوی کارکنان شرکت توزیع برق به صورت روزانه مورد پایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی به غیر از شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر در سایر ۱۹ شهرستان استان و ۳۵ شعبه خود در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha