۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84339729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازسازی پردیس سینمایی شهرکرد با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد

شهرکرد-ایرنا- رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام عملیات بازسازی سینما بهمن شهرکرد و تبدیل آن به پردیس سینمایی گفت: هزینه بازسازی پردیس سینمایی بهمن که با جذب اعتبارات ملی و حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه بهمن سبز صورت گرفت، حدود ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حجت الله شیروانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اتمام عملیات بازسازی سینما بهمن شهرکرد، بیان کرد: این سینما پیش‌تر دارای یک سالن ۴۸۵ نفره بود، که اکنون به پردیس سینمایی بهمن تبدیل شده است.

او افزود: در حال حاضر پردیس سینمایی بهمن دارای چهار سالن مسقف و یک سالن روباز است که ظرفیت یکی از سالن‌های این پردیس ۲۲۰ نفر و سه سالن حدود ۶۰ نفر است و سالن روباز دارای ظرفیت متغیر برحسب تعداد صندلی‌ها است.

رییس حوزه هنری استان گفت: تغییرات بنیادین در سینما بهمن شهرکرد شکل گرفته است، تمام تجهیزات و امکانات آن تغییر یافته و اتاق کودک و غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی ایجاد شده است و افزون بر آن از زمین بدون استفاده در پشت سینما استفاده شده و به عنوان سینمای روزباز درحال بهره‌برداری است.

شیروانی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا در بخش سینما نیز گفت: تمام بخش‌های هنری از جمله سینما، تئاتر و موسیقی به دلیل شییوع کرونا ضرر کرده‌اند و در حال حاضر اکران فیلم در سینماهای کشور با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود و این شیوه در استان نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به کاهش مخاطبان سینما در زمان شیوع کرونا گفت: برآورد میزان خسارت وارد شده به سینما به دلیل شیوع کرونا، به دلیل اینکه میزان اکران و تعداد مخاطبان را نمی‌توان تخمین زد، انجام‌پذیر نیست.

او افزود: در حال حاضر مهمترین چالش‌ پیش روی سینما، شیوع ویروس کرونا است و لازم است جهت رفع این چالش افزون بر ساخت فیلم‌های با کیفیت و متنوع برای سلیقه‌های مختلف مخاطبان و در نظر گرفتن فضا و فرصت مناسب جهت پخش و اکران فیلم، نگاه ویژه‌ای به واکسیناسیون انجام شود و بیش از پیش به مشکلات اقتصادی مردم توجه شود تا مخاطبان بتوانند با شرایط روحی و روانی مناسب و بدون دغدغه به سینما مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا،در حال حاضر فیلم‌های پردیس سینمایی بهمن شهرکرد همزمان با سطح کشور در چهار سانس و در چهار سالن اکران می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha