مافیای سد معبر منطقه ۱۸ تهران در دام قانون

تهران- ایرنا- "گرفتارشدن مافیای سد معبر در دام قانون"، خبرهای امیدوارکننده‌ای از مدیریت شهری در منطقه ۱۸ شهرداری تهران است که به گوش می‌رسد.

به گزارش ایرنا، «سید محمد فیاض» شهردار منطقه ۱۸ تهران از برخورد قاطع با مافیای سد معبر با هماهنگی دستگاه قضایی در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده توسط واحد حقوقی، حراست، معاون ترافیک و حمل و نقل و شهرداران نواحی منطقه ۱۸ و هماهنگی با یگان حفاظت شهرداری منطقه و با دستور مقام قضایی طرح برخورد با مافیای دستفروشان منطقه ۱۸ آغاز شد.

وی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح برخورد با مافیای دستفروشان این منطقه در سه محور اصلی خیابان الغدیر، خیابان شادآباد و خیابان زرند با دستور مقام قضایی و حضور قاطع یگان حفاظت شهرداری تهران در منطقه ۱۸ با همکاری پلیس فاتب در حال اجرا است.  

مافیای سد معبر منطقه ۱۸ تهران در دام قانون

فیاض یادآور شد: مدیریت شهری منطقه ۱۸ طبق تبصره یک اصلاحی بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها که در آن به صراحت اعلام شده «سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان ها و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان‌ دیگری ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق وسیله مامورین خود راساً‌ اقدام کند»، نسبت به برخورد قانونی با این گروه های مافیایی اقدامات لازم را اجرا کرده است.

شهردار منطقه ۱۸ تهران تاکید کرد: با توجه به انبوه گزارش های مردمی در سال های گذشته در شکایت از سد معبر خودروهای میوه فروش در خیابان های اصلی منطقه ۱۸ که منجر به ترافیک و در مواردی آزار، اذیت و نزاع های خونین این گروه مافیایی با مردم ساکن در نواحی منطقه می شد و پس از نامه نگاری های متعدد دبیران شورایاری های محلات منطقه، این مهم در دستور کار کارگروه پایش معابر منطقه ۱۸ قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های بسیار و شناسایی شبکه مافیایی مورد نظر با نامه نگاری با مقام قضایی نسبت به اخذ دستورقضایی اقدام لازم انجام شد.

مافیای سد معبر منطقه ۱۸ تهران در دام قانون

شهردار منطقه ۱۸ تهران با بیان اینکه در مواردی می بینیم که در برخی محلات افرادی به سبب بحران های معیشتی با بساط کردن در حاشیه پیاده راه به شغل دستفروشی روی می آورند، گفت: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی که مردم دچار آن هستند، با شهرداران نواحی هماهنگی لازم جهت ساماندهی این افراد در کمال احترام و متانت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: اما اینکه برخی از خودروهای باری با تشکیل مافیای سد معبر و رفتارهای غیرقانونی در چندین سال گذشته مامن امنی برای قانون شکنی پیدا کرده بودند هرگز برای مدیریت شهری منطقه قابل تحمل نبود.

وی تاکید کرد: با بررسی های بسیار و به خاطر حفظ آرامش مردم منطقه تصمیم بر برخورد قاطع با این قشر گرفته شد.

همچنین برخی ساکنان و شهروندان منطقه ۱۸ تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که افرادی در این منطقه معابر را با قلدری برای خود تصاحب کرده اند.

این افراد که از خبرنگار ایرنا خواستند نامشان در خبر ذکر نشود، ادامه دادند: برخی از این افراد نیز به طور وراثتی در قالب سد معبر، اقدام به زورگیری و ایجاد مزاحمت برای ساکنان و افراد عبوری می‌کردند.

یکی از شهروندان ضمن تقدیر از پیگیری شهرداری منطقه عنوان کرد: برخی معابر این منطقه در سال های گذشته و از سوی برخی افراد اشغال شده بود و متاسفانه حتی بعد از فوت آنها، فرزندانشان کار پدران را ادامه دادند و ضمن غصب معابر، برای افراد عبوری مشکلاتی را نیز به وجود می آوردند.

این شهروند با بیان اینکه اکنون دیگر زمانه قلدری و زورگویی به مردم نیست، گفت: همواره مردم برخی محلات این منطقه شهری به دلیل فعالیت سد معبرها دچار چالش بودند که امیدواریم با برخورد قانونی بساط این رفتار ظالمانه به طور کامل برچیده شود.

منطقه ۱۸ شهرداری تهران، در جنوب غربی این شهر واقع شده‌است و از خیابان‌ها و محلات خلیج فارس شمالی و جنوبی، نوروزآباد، شادآباد، کوی ۱۷ شهریور (یا کوی مهرزاد)، سعیدآباد، شمس‌آباد، تولیددارو، شهرک ولی‌عصر شمالی و جنوبی، یافت آباد شمالی و جنوبی (تهرانیه)، ابراهیم‌آباد، ارشد آباد، ترک آباد، عرب آباد، شهرک قائم، شهرک صادقیه، شهرک صاحب الزمان، شهرک مسلمین، بهداشت، شهرک امام خمینی(ره)، بازار آهن، گلدسته، شهرک دانش و کوی فردوس تشکیل شده‌است.

مافیای سد معبر منطقه ۱۸ تهران در دام قانون

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha