۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84338024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: برنامه‌ای برای ۵۰ سال آینده شهرکرد تدوین شود

شهرکرد_ ایرنا_ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیامی با تبریک فرارسیدن ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه روز شهرکرد به اهالی مرکز استان گفت: تهیه و تدوین برنامه‌ای برای حداقل ۵۰ سال آینده شهرکرد، ضروری است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در پیام حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام خطاب به مردم شهرکرد آمده است: ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه همه ساله برای شهرکرد به‌عنوان روزی به‌یادماندنی ثبت و ضبط شده و روزی است که به‌نام شهری با مردمانی خوب و مرکزی برای یک استان ارزشمند و ولایتمدار و مردمانی متعهد، مؤمن، به‌هم‌پیوسته، متحد و منسجم نام‌گذاری شده است.
بخش بعدی این پیام می‌افزاید: بالندگی شهرکرد باید روز به روز افزایش پیدا کند تا برای همیشه به‌عنوان یک شهر تاریخیِ ماندگار بماند.
نکونام در بخش دیگری از پیام خود آورده است: نام‌گذاری یک روز به‌نام شهرکرد فرصتی است تا تحقیق، مصاحبه،  و پژوهش به شکل‌های مختلف افراد و ذهن‌ها فعال و پیشنهادها و طرح‌های قابل‌توجه جویا شود.
بخش بعدی است پیام می‌افزاید: 
تهیه و تدوین برنامه‌ای برای حداقل ۵۰ سال آینده و پیش بردن حرکت‌ها، بزرگداشت‌ها و تمامی اقدامات در آینده مطابق برنامه‌های بزرگداشت روز شهرکرد، ضروری است تا در این صورت مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری و متولیان دیگر شهری براساس آن حرکت کنند.
در بخش بعدی پیام نکونام آمده است: شناخت ظرفیت‌های انسانی، هنری، معدنی، جغرافیایی و فرهنگی ضروری است، البته بسیاری‌ از این‌ها در شهرکرد وجود دارد اما هنوز ناشناخته است.
در قسمت دیگر پیام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به‌مناسبت گرامی‌داشت روز شهرکرد آمده است: هویت‌بخشی به مرکز چهارمحال و بختیاری و تلاش برای  درخشش این شهر بین مراکز استان‌های کشور، تحریک انگیزه‌های عمومی در راستای مشارکت‌ همگانی در آبادانی، تقویت وحدت و فرابومی نگریستن، پرهیز از شعارزدگی، روی آوردن به عمق‌بخشی و واقع‌گرایی به‌منظور شناساندن شهرکرد در فرهنگ عمومی کشور تأثیرگذار است تا اینجا را به نام شهرهایی در استان‌های دیگر کشور نشناسند.
بخش بعدی این پیام می‌افزاید: ۴۲ سال از انقلاب گذشته و وقت را گذرانده‌ایم، پس بدون اتلاف وقت به سمت عمل‌گرایی و آباد کردن همه جانبه شهر اقدام شود.
در بخش بعدی این پیام آمده است: امامزادگان دوخاتون (س) شهرکرد می‌تواند به محلی برای رشد، ارتقاء فکر و قطب فرهنگی شهر تبدیل شود و برنامه‌هایی معنوی و ایمانی از آنجا به تمام نقاط شهر تزریق شود، به‌همین منظور باید جایگاه این امامزادگان ارتقاء یابد و متولیانی پرانگیزه و فرانگر، حیاتی در شأن این مرکز  ایجاد و نگاه عموم را به آن‌ها جلب کنند.
بخش دیگری از این پیام می‌افزاید: رونق مرکز استانی و فرااستانی به‌ویژه در حوزه اقتصادی شهرکرد  بایستی مورد توجه قرار گیرد که البته در این راستا نگاه تنگ‌نظرانه جایگاهی ندارد.
در بخش بعدی پیام نکونام آمده است: تولیدات درون‌استانی در مرکز چهارمحال و بختیاری باید دارای یک بازار ویژه و یک مرکز معرفی عرضه با حال و هوای چشمگیر باشد.
بخش بعدی این پیام می‌افزاید: بار دیگر تاکید می‌کنم این روز و این مناسبت را فقط روز تعریف و چهره‌سازی قرار ندهیم زیرا این فرصت برای ارتقاء مرکز یک استان بوده که باید با رشد و تعالی آن تمام استان بهره‌مند شوند.
در بخش دیگری از پیام تمام جمعه شهرکرد آمده است: انتظار هم استانی‌ها آن است که یک مرکز استانی داشته که غنی و سرشار از همه توانمندی‌ها باشد و ظرفیت‌های بالفعل آن به بالقوه تبدیل شود.
بخش پایانی این پیام می‌افزاید: پُرواضح است که شهرکرد در پرتو انقلاب اسلامی رشد فزاینده داشته و مسوولان شهری، استانی و دیگر فعالان در عرصه‌های مختلف توانسته‌اند سهم قابل‌توجهی از دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب را به‌خود اختصاص داده و خدمات گسترده‌ای از کشور دریافت دارند اما عقب‌ماندگی‌های این شهر و استان در دوران طاغوت و ستم‌های طاغوتی به این مردم آزاده، گودال‌هایی از مشکلات به گ‌جا گذاشته که جبران آن کارهای جهادی و به‌هم‌پیوستگی‌های جمعی و برنامه‌ای را می‌طلبد.
به گزارش ایرنا، با مصوبه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه به نام روز شهرکرد نام‌گذاری شده است.
برنامه‌های گرامی‌داشت روز شهرکرد در سال‌جاری به‌علت شیوع ویروس کرونا، از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha