۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84337829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: حمایت مردم ایران از فلسطین ستودنی است

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵
کد خبر: 84337829
امام جمعه سنندج: حمایت مردم ایران از فلسطین ستودنی است

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: حمایت مردم و مسوولان کشورمان از فلسطین مظلوم و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی ارزشمند و ستودنی است و باید همچنان ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سنندج به برگزاری تجمع مردم کشورمان از جمله سنندجی‌ها در روز پنجشنبه و در حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: این حمایت‌ها نشان از ایمان و باور مردم به آموزه‌های دین اسلام و قرآن کریم، مبنی بر دفاع از ملت‌های مظلوم به ویژه مسلمانان دارد.

وی خواستار ادامه حمایت جامعه اسلامی از ملت مظلوم فلسطین شد و اضافه کرد: به طور قطع، چنین حمایت‌هایی موجب بیداری مسلمانان و هراس کشورهای غربی و حامی رژیم صهیونیستی خواهد شد و امید و انگیزه فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر اسراییل را بیشتر می‌کند.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع کفر و ایمان پرداخت و گفت: کسانی که اکنون مسلمان بوده و با وجود اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال از بعثت پیامبر(ص) می‌گذرد اما همچنان رهرو و دوستدار ایشان هستند، ایمانداران واقعی محسوب می‌شوند.

ماموستا رستمی تنها راه سعادت دنیا و آخرت را پیروی از دستورات خداوند و پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را بر اساس آموزه‌های اسلامی تربیت کنند تا از آسیب‌های اجتماعی موجود در امان باشند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha