تاییدصلاحیت سه داوطلب انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: از میان ۱۲ داوطلب شرکت در انتخابات دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری در خراسان رضوی صلاحیت سه نفر احراز شده است.

سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ثبت نام شدگان سه نفر قبل از انجام فرایند تایید صلاحیتها انصراف دادند و شش نفر نیز ردصلاحیت شدند.

وی ادامه داد: به داوطلبان تایید صلاحیت نشده این موضوع اعلام شده است و این افراد سه روز فرصت دارند اعتراض خود به روند احراز صلاحیتشان را به هیات نظارت استان خراسان رضوی اعلام کنند.

نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یکی از نمایندگان خراسان رضوی در این مجلس، دوم اسفند ۹۸ همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به نمایندگی این استان برگزیده و جایگزین آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نماینده فقید خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری شد.

دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی به منظور تعیین جانشین آیت الله مصباح یزدی، که دی ماه پارسال رحلت کرد ۲۸ خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در افزون بر پنج هزار شعبه اخذ رای مستقر در ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۲۳ روستای این استان برگزار می شود.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۶ کرسی از مجموع ۸۸ کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha