اراضی بایر حاشیه شهر اراک به محدوده شهری اضافه شود

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: اراضی بدون پوشش فضای سبز و بایر در محدوده شهری اراک به ویژه منطقه کمربندی شمالی و حاشیه قنات ناصری باید به محدوده شهری اضافه شود.

«علی اکبر کریمی» روز پنجشنبه با اشاره به بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: اراضی بدون پوشش فضای سبز باید به محدوده شهری به ویژه کمربندی شمالی، سنجان و کرهرود باید در طرح جامع الحاق شود.
وی ادامه داد: بخش زیادی از اراضی منطقه رسول آباد اراک پیش از پیروزی انقلاب تفکیک شده و تعدادی از آن‌ها توسط مالکان اولیه و بنیاد مستضعفان به مردم واگذار شده است و با توجه به اینکه کاربری منطقه به‌عنوان طرح مسکونی معرفی شده باید در اسرع وقت این اراضی تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در بهارستان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید در کوتاه ترین ممکن برای جمع بندی مسائل مربوط به طرح جامع اراک و آشتیان اقدام و تصمیم نهایی به مردم منعکس شود.
 کریمی تاکید کرد: اراضی حاشیه شهر آشتیان که متعلق به شهرداری این شهر است، با نظر مساعد مسئولان استانی و شهرستانی باید به محدوده قانونی الحاق شود و در این راستا دستگاه‌های ذیربط باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

کلانشهر اراک با ۵۶۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha