ایستادگی مقابل دشمنان به مشارکت حداکثری در انتخابات نیاز دارد

ساری - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اشاره به تحمیل دشمنی‌ها و فشار کشورهای متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران ، گفت : نظام برای ایستادگی مقابل فشار دشمنان به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه نیاز دارد .

حسین کرمانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون مردم ایران همواره در همه عرصه های انقلاب و پس از آن پشتوانه نظام بودند و این وضعیت باعث شد تا خیال خام دشمنان مبنی بر بی رغبتی مردم نسبت به نظام اسلامی نقش برآب شود. 

وی ادامه داد : دشمنان هر زمانی که احساس کردند شاید مردم همراه نظام نیستند ، سعی کردند با افزایش تحریم ها و دیگر سخت گیری ها به دنبال فشار بیشتر باشند تا بتوانند قدرت ایستادگی نظام را بشکنند. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت : بودن مردم پشت سر نظام و مسئولان نظام باعث شده است که دشمنان بدانند تحریم ها و ایجاد مشکلات بیشتر بر این ملت جواب نخواهد داد و امروز با توجه به در پیش بودن انتخابات دشمنان به این امید که حضور کم رنگ مردم ایران را پای صندوق های رای ببینند ، لحظه شماری می کنند . 

وی افزود : مردم ایران در این مرحله حساس از تاریخ انقلاب اسلامی نیز با حضور پای صندوق های رای می توانند پشتوانه نظام بودن را دوباره به دشمنان تاکید کنند و حتی می توان گفت این حضور می تواند مانع از تحریم های بیشتر علیه ایران شود چرا که دشمن متوجه می شود تحریم و فشارهای قبلی نتوانسته است خللی در اراده این ملت برای همراهی با نظام ایجاد کند . 

کرمانیان با اشاره به اینکه در طول تاریخ حاکمانی که طرفدار  و جایگاهی در میان مردم نداشتند از محبوبیت ملی نیز برخوردار نبودند ، گفت : این قضیه را در وضعیت پادشاهان قبل از انقلاب دیدیم که به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی ، مشروعیت نیز نداشتند و با حرکت های مردمی صورت گرفته به زمین کشانده شدند . 

وی افزود : انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با نظر و اجماع مردم شکل گرفت و بعد از گذشت سال ها باز در تمامی عرصه هایی که نیاز است مردم حضور داشته باشند ، آنها حضور خواهند یافت و نظام همواره از پشتوانه مردمی برخوردار بوده است . 

او ادامه داد : انقلاب اسلامی ایران با وجود نوپا بودن توانست به پشتوانه مردمی دوران سخت هشت ساله جنگ تحمیلی را با ایستادگی به پیروزی برساند و مسیرهای پرخطر دیگری را که دشمنان برایمان در این سال ها رقم زدند ، به سلامتی پشت سر بگذارد . 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت : تاریخ انقلاب اسلامی نشان داد که در زمان بروز مشکلات همواره بودن مردم در کنار مسئولان و دست اندرکاران نظام باعث شده تا سربلند از آن مسیر عبور کنند به طوری که نسخه پیچیده شده دشمنان برای به زانو درآوردن نظام بی اثر شد.

وی افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران با همه دارایی های بومی ، ملی و دینی که در طول سال ها به دست آمده است با حفظ وحدت و اتحاد ملی می تواند داشته های خود را حفظ کند تا از گزند دشمنان در امان بماند و بزرگترین سلاح نظام در برابر دشمنان هم قدرت مردمی است که با حضور حداکثری در انتخابات متجلی خواهد شد.

ایستادگی مقابل دشمنان به مشارکت حداکثری در انتخابات نیاز دارد

ضرورت بسترسازی رسانه‌ها 

کرمانیان همچنین بر ضرورت بسترسازی برای حضور مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت : در حال حاضر با گسترش فضای مجازی و تبادل اخبار و مطالب از این طریق در میان مردم می توان از این فضا برای بسترسازی حضور و مشارکت مردم در انتخابات استفاده کرد و با توجه به دسترسی اکثر مردم به فضاهای مجازی به کانال ارتباطی میان مردم و نامزدها بهره برد .

وی افزود : در این فضای مجازی ، نامزدها می توانند به صورت شفاف برنامه هایشان را اعلام و عادلانه نقاط ضعف دولت قبلی را نقد و برنامه برای رفع آنها ارائه کنند.

او ادامه داد : رسانه های رسمی نیز با توجه به گسترگی فضای کاری که دارند از جمله صداو سیما می توانند زمینه مشارکت مردمی را فراهم کنند چرا که این رسانه ها در دسترس ترین کانال برای اطلاع رسانی به مردم به شمار می روند و مدیران رسانه ها می توانند به نامزدهای انتخابات با فراهم آوردن دسترسی بهتر و بیشتر برای آنها فرصت ارائه برنامه هایشان را بدهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری از دانشگاه ها نیز به عنوان دیگر بستر مناسب برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی نام برد و گفت : مجموعه های سیاسی و دانشجویی همچون بسیج دانشجویی و دیگر تشکل ها می توانند با برگزاری نشست های تخصصی با حضور افراد اهل فن ، کارکردها و وظایف رییس جمهوری را برای دانشجویان تشریح کنند تا آنها با آگاهی پای صندوق های رای حاضر شوند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود . 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha