۲۶۰ طرح پژوهشی بین سازمانی در دانشگاه محقق اردبیلی اجرا شده است

اردبیل - ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تاکنون بیش از ۲۶۰ طرح پزوهشی بین سازمانی در این دانشگاه انجام گرفته که ۳۶ درصد آن از سال ۱۳۹۷ به بعد اجرایی شده است.

دکتر داود سیف‌زاده  روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی در خصوص بازنگری در رشته‌های دانشگاهی در راستای نیازهای جامعه و افزایش ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: هشت طرح بین سازمانی اساتید این دانشگاه برگزیده کشوری شده اند،  ۲ نفر دانشمند برتر در حوزه ارتباط جامعه با صنعت شناخته شده و ۲۶ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز به فرصت مطالعاتی در صنعت و جامعه اعزام شده‌اند.

استاندار اردبیل هم در این نشست با تاکید بر ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت بیان کرد: در این راستا بخشی از پایان نامه‌های دانشجویی  به سمت نیازهای واقعی جامعه سوق داده‌ شده است تا  اجرایی و عملیاتی شوند.

وی بیان کرد: نیازمندی‌های نیروی انسانی واحدهای تولیدی و صنعتی استان احصا شده است تا در قالب نیروهای مورد نیاز به تربیت نیرو  پرداخته شود.

دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم با اشاره به اینکه  ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور به یک چالش تبدیل شده است که دلایل مختلفی دارد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که صنایع از پژوهش دور شده‌اند نوسانات قیمتی است که نمی‌توانند در حالت پایدار در این زمینه پیش روند و گاهی هم انگیزه پژوهشی ندارند.

وی بیان کرد:  واحدهای تولیدی و صنعتی برای حضور در صحنه های ملی و رقابت با واحدهای مشابه باید بخشی از سود خود را جهت تولید دانش هزینه کنند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

 ۶۷ درصد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی  در مقطع کارشناسی، ۲۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۶ درصد در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha