۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
کد خبر: 84334529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امتحان دانش‌آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در همدان برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: به منظور ایجاد آرامش خاطر برای دانش‌آموزان و خانواده آن ها، برگزاری امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم، با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از ۲ روز پیش در همدان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، «مصطفی آزادبخت» روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: سال گذشته کنکور سراسری و امتحانات نهایی دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان همدان برگزار شد و امسال نیز این اطمینان را به والدین می دهیم که زمینه و بستر مناسب برای برگزاری آزمون ها فراهم شده و جای هیچ نگرانی نیست.

وی اظهار داشت: ما انتظار داریم برای آرامش خاطر دانش آموزان و خانواده آن ها، شیوه نامه های بهداشتی در محل آزمون، به خوبی رعایت شود.

آزادبخت با اشاره به اینکه دیوار کشی و مستند سازی املاک مدارس باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: تعیین محدوده حیاط مدارس و دیوارکشی، از مهم ترین اولویت های امسال است و موجب آرامش خاطر خانواده ها و افزایش امنیت مدارس می شود.

وی تاکید کرد: مصوباتی که همراه با رایزنی باشد اثربخش است و پیگیری این مصوبات موجب می شود ما زودتر به اهداف خود برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: تجربه نشان می دهد هر کجا از ظرفیت های محلی برای پیشبرد طرح ها، استفاده کردیم، زودتر به اهداف خود رسیدیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین برای اجرای طرح دیوارکشی مدارس بسیار با اهمیت است، چراکه مردم در کارهای فرهنگی به خصوص در ساخت مدارس مشارکت خوبی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: دیوارکشی مدارس مبحث بسیار مهمی محسوب می شود و از نظر ایجاد آرامش فکری بسیار موثر است.

«محمد پورداود» افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۲۵ بسته تحولی در نظر گرفته شده که طرح «مدرسه، کانون تربیتی محله» یکی از این بسته ها است.

وی اظهار داشت: این طرح، با هدف کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه و ارتباط بین آموزش‌های مدرسه و زندگی اجتماعی در همدان اجرا می‌شود.

پورداود عنوان کرد: بر اساس اجرای این طرح، مدرسه نباید فقط مکانی برای درس، کلاس، کنکور و تست زنی باشد، بلکه باید شرایطی فراهم کرد تا دانش آموزان در همه عرصه‌ها توانمند شوند و با شور و اشتیاق در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: شرایط کامل در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی در امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم فراهم است و فرآیند برگزاری کنکور سراسری نیز از ۹ تیر آغاز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: درخواست داریم به منظور ارائه خدمات بهتر به مدارس، ۲۰ درصد از سرانه آموزشی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha