ذخایر خونی در مهاباد کاهش یافت

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲
کد خبر: 84333187
ذخایر خونی در مهاباد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره انتقال خون مهاباد گفت: این پایگاه با کمبود فرآورده‌های خونی مواجه شده و نیاز است مردم برای اهدای فوری خون در همه گروه‌های خونی به این اداره مراجعه کنند.

داوود نصرارکن روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا، ماه مبارک رمضان و کمتر شدن آمار مراجعه‌کنندگان، با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو شده و نیاز است شهروندان با هر گروه خونی ضمن مراجعه به اداره انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای بخشی از خون خود با بیماران و نیازمندان کنند.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه تامین‌کننده نیاز خونی شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی است، ادامه داد: در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

رییس اداره انتقال خون مهاباد با بیان اینکه ارایه کارت ملی برای اهدای خون ضروری است، گفت: اهداکنندگان خون در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۳:۳۰ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

نصرارکن، با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با حضور در این پایگاه گفت: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: افراد قبل از خون گیری معاینه می‌شوند و اگر احتمال بسیار کم دارای علائم ابتلا به کرونا حتی به صورت خفیف باشند از آن‌ها خون‌گیری انجام نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۹ هزار و ۸۷۰ نفر از مردم این شهرستان خون خود را اهدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هشت درصد کاهش دارد.

پارسال در مجموع ۱۰ هزار و ۵۲۹ نفر برای اهدای خون به اداره انتقال خون این شهرستان مراجعه کردند ولی ۶۵۹ نفر به علت‌های مختلف موفق به اهدای خون نشدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha