ظرفیت‌ خیریه برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل استفاده می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: از ظرفیت‌ها و توان مؤسسات خیریه برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل استفاده می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شهریار فولادوند در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه خیریه مهر هوشمند، با یادآوری اهمیت کار در زمینه تعلیم و تربیت و تأثیرگذاری آن بر تمامی مؤلفه‌های مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی افراد، افزود: توجه به این مهم، در حوزه‌های مختلف توانمندسازی انسان‌ها، در روابط فردی، بین فردی و اجتماعی آن‌ها از یک‌سو و پیشگیری از آسیب‌ها و جلوگیری از ورود آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه از سوی دیگر، نقش بسیار جدی دارد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شده در دنیا مسئله آموزش‌وپرورش، یک مسئله جدی باشد و در کشور ما نیز این بحث مطرح می‌شود که آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت باید کلید حل مسائل و مشکلات جامعه باشند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تاکید بر گستردگی و اهمیت بحث تعلیم و تربیت و ضرورت استفاده کنترل‌ شده از ظرفیت همه بخش‌های جامعه، بیان کرد: با به اشتراک گذاشتن مسائل و مباحث آموزش‌وپرورش، باید حساسیت‌های مسئولانه نسبت به موضوعات ایجاد کرد تا هرکسی به‌اندازه توان خود، آموزش‌وپرورش را برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت حمایت کند.

فولادوند تصریح کرد: با توجه به مأموریت‌های این سازمان، توجه به بازگرداندن تارکان یا بازماندگان از تحصیل به این چرخه، یک اولویت است و باوجود این‌که بسترهای معمول برای این افراد فراهم‌ شده، اما به دلیل شرایط خاص مخاطبان این بخش، نتوانسته‌اند از آن استفاده کنند. بنابراین ناگزیر به استفاده از مسیرهای ثانویه و طراحی بسترهای جدید برای بازگرداندن آنان به این چرخه هستیم.

وی با یادآوری برنامه‌های این سازمان در اسناد بالادستی در سند تحول و زیر نظام‌های آن گفت: یکی از اولویت‌های سازمان، این است که از مؤسسات، به خصوص مؤسسات خیریه در فرآیند تعلیم و تربیت به‌صورت کنترل ‌شده استفاده کند و از ظرفیت آنها برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت کمک گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار دانشگاه و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha