۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84331482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض مرحله دوم داوطلبان شورای شهر ارتباطی به حدنصاب جمعیتی ندارد

خرم‌آباد - ایرنا - دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی لرستان گفت: تمام داوطلبانی که صلاحیت آنها در مرحله نخست اعتراض‌ها هم رد شده است می توانند در مرحله دوم شکایت کنند و برخلاف برخی اظهارات، این مهم ارتباطی به حدنصاب جمعیتی شهرها ندارد.

باقر پورحسینی  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از مجموع ۲۳۵ داوطلب رد صلاحیت شده برای انتخابات شوراهای شهری، ۲۱۴ نفر ثبت اعتراض داشتند که پس از بررسی هیات عالی نظارت استان، صلاحیت ۱۲۳ نفر تایید شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط داوطلبان شهرهای بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند به رای هیات عالی نظارت انتخابات شورای اسلامی استان اعتراض کنند گفت: داوطلب در هر شهری که رد صلاحیت شده است حق اعتراض دارد و اعتراض این فرد در هر شهر و با هر جمعیتی به مرجع بالاتر ارسال می‌شود.

پورحسینی با یادآوری اینکه همه در برابر قانون برابر هستند ادامه داد: تمام افراد رد صلاحیت شده در مرحله استانی می‌توانند از زمان ابلاغ نتایج اعتراضات به رای شورای عالی استان اعتراض کنند و هیچ محدودیتی در قانون با قید جمعیت شهرها نیامده است.

به گفته وی مرحله دوم اعتراض به رد صلاحیت ها برای داوطلبان شوراهای شهری تا ۲۸ اردیبهشت است.

یکهزار و ۴۸۳ داوطلب برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای لرستان نام نویسی کرده بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha