نامزدهای انتخابات برنامه تخصصی، واقعی و روشن به مردم ارائه دهند

تهران- ایرنا-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست با ارائه برنامه تخصصی و شفاف به مردم روح امید به اصلاح وضع موجود و ارتقای کارآمدی نظام را بگسترانند و از بداخلاقی و تخریب چهره‌های همدیگر جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در جلسه علنی امروز-یکشنبه- در نطق میان دستور خود با اشاره به عملکرد مجلس شورای اسلامی در طول ۳۵۵ روز گذشته و پایان سال اول مجلس یازدهم گفت: با توجه به انتظارات مردم و رهبری از مجلس می‌بایست در فراکسیون ها به خصوص فراکسیون اکثریت بی‌ملاحظه و شفاف نسبت به عملکرد خودمان نقادی نموده و در آستانه انتخابات هیات رییسه و کمیسیون های تخصصی با توجه به عملکرد تعدادی از همکاران در خصوص انتخاب برخی از ایشان تجدید نظر داشته باشیم ولی تغییرات محدود باشد؛ چرا که تغییرات مدام روسای کمیسیون‌ها و هیات رییسه مجلس هم اقتدار مجلس را به عنوان در راس امور بودن را خواهد کاست و در نزد سایر قوا و مردم کاهش این جایگاه باعث اشکالات جدی خواهد شد.

نماینده مردم تهران افزود: سال دوم مجلس و سال پیش رو باید سال شکوفایی و هم افزایی با دولت جدید و طبیعتا پرانرژی و پرکارتر باشد و از همین زاویه انسجام و تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی باید از مهمترین تحولات باشد. در این زمینه تحول در حکمرانی در جمهوری اسلامی را در مسیر پیشرو گام دوم انقلاب با سرمایه جوانان انقلابی امثال سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و توجه به تجارب افراد پیشکسوت باید در پیش گرفته شود.

روح الامینی  گفت: در موضوع انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک ایرانی مظلوم، خاک پای ملت ایران که سال‌ها در قوه قضاییه پیگیر پرونده ای بودم، عرض می‌کنم که هر انتخابی داشته باشیم، پیامدهای خود را دارد و هر کس دلسوز ایران است ولو مخالف جمهوری اسلامی باید در این انتخابات شرکت کند؛ چراکه بدخواهان ایران تنها بدخواه جمهوری اسلامی نیستند بلکه بدخواه ایران هستند و به دنبال تجزیه ایران عزیز ما می‌باشند.

وی افزود: از نامزدهای انتخابات تقاضا دارم با ارائه برنامه تخصصی، واقعی و شفاف و روشن به مردم روح امید به اصلاح وضع موجود و ارتقای کارآمدی نظام را بگسترانند و از بداخلاقی و تخریب چهره‌های دیگر که موجب بدبینی مردم نسبت به نظام و انقلاب می شود خودداری کنند.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از نطق خود خواستار ضرورت توجه جدی دولت و مجلس به مشکلات رزیدنت‌ها شد و گفت: عدم احتساب دوره‌های کارورزی و کارآموزی رزیدنت‌ها به عنوان شغل و جبران خدمات آنها منتاسب با ساعات طولانی و شیفت های طولانی وپی در پی که باعث افسردگی و فشار روحی و روانی این نخبگان جامعه شده ضروت دارد.

نماینده مردم تهران همچنین درخصوص طرح جمعیت و تعالی خانواده بیان کرد: جلسات فشرده و طولانی کمیسیون مشترک جهانی جمعیت و خانواده در بحث مهم فرزندآوری دنبال شد که ضمن جلوگیری از چند صدهزار سقط غیر قانونی و توجه جدی به اهمیت مبحث غربالگری و سقط قانونی مطابق فتوای مقام معظم رهبری، طرحی که سال‌ها در مجالس قبل معطل مانده بود، با رفع نواقص و اشکالات شورای نگهبان بازنگری و در چه سریعتر به اجرا نزدیک شود و با قانونگذاری شفاف و در منظر کارشناسان نخبه مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

روح الامینی افزود: مساله فلسطین و کشتار مسلمانان مظلوم و بی دفاع فلسطین، افغانستان، یمن و عراق و دیگر مناطق ، جای خالی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان پرتلاشش در سپاه قدس و منطقه مقاومت را نشان می‌دهد که  در صحنه جهانی برای پیشرفت، عزت و اقتدار راهی جز ایستادگی در مقابل استکبار نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت افزود: مساله بعدی هیات مذاکره کننده ایرانی در وین است که با توجه به تجربه تلخ برجام نافرجام بایستی در بین تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه و اخذ حقوق قانونی به وعده های پوشالی کشورهای غربی امیدوار نباشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha