۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84329641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌های شهرکرد و رن فرانسه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شهرکرد - ایرنا - مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه رن ۱ فرانسه خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، مجموع تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی دانشگاه شهرکرد به ۱۴ مورد افزایش یافت.

محسن بهمنی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، تسهیل روند اعطای فرصت‌های مطالعاتی و تبادل منابع کتابخانه‌ای و ظرفیت‌سازی علمی متقابل از جمله محورهای اصلی تفاهم‌نامه به امضا رسیده با دانشگاه رن ۱ فرانسه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دانشگاه رن ۱ یکی از دانشگاه‌های برتر جهان و فرانسه است که بیش از ۲۶ هزار دانشجو در چهار مؤسسه فناوری و ۱۰ دانشکده آن مشغول به تحصیل و فعالیت علمی‌ پژوهشی هستند، تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد از سال ۹۶ تاکنون با ۱۳ دانشگاه تفاهم‌نامه بین‌المللی منعقد کرده است که با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه رن ۱ فرانسه، تعداد این تفاهم‌نامه به ۱۴ مورد افزایش یافت.

بهمنی مدت در نظر گرفته شده برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه رن فرانسه را چهار سال اعلام کرد و یادآور شد: دانشگاه شهرکرد هم‌اکنون با دانشگاه‌های صنعتی دانمارک، کارلتون کانادا، علوم زندگی پوزنان لهستان، اسلامی رادن فتح اندونزی، لیوبیانا اسلونی، هامبورگ آلمان، اکسترامادورا اسپانیا، کشاورزی فیصل‌آباد پاکستان، لورن فرانسه، الگرو پرتغال و هانک بانگ کره‌جنوبی در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف همکاری‌های علمی و پژوهشی دارد.

به گزارش ایرنا، هشت هزار دانشجو در ۲۱۰ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دانشگاه مادر چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند و این نهاد علمی دارای هشت دانشکده کشاورزی، منابع طبیعی، فنی و مهندسی، علوم، ریاضی، دامپزشکی، ادبیات و هنر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha