۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبر: 84329456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴۴ درصد از شکایات مردمی خراسان رضوی کرونایی شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبر: 84329456
۴۴ درصد از شکایات مردمی خراسان رضوی کرونایی شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۴ درصد از شکایات مردمی که از طریق سامانه ۱۹۰ در ماه مبارک رمَضان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ثبت شده، مربوط به کرونا و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از علی اصغر حسنی گزارش داد: از طریق سامانه ۱۹۰ تخلفات و شکایات مردمی در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی ثبت میشود  که در ماه مبارک رمضان چهار هزار و ۲۵ مورد شکایت از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این سامانه به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: هزار و ۷۶۶ مورد از این شکایات مردمی مربوط به کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.
حسنی بیان کرد: در این مدت ۲۲ هزار و ۵۲۹ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیرمجاز مواد غذایی انجام شده که منجر به ۸۲۷ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۴۳۸ مورد پلمب شده است و همچنین هزار و  ۹۰۰ مورد هم در این رابطه تذکر گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: عمده نظارت‌های ماه مبارک رمضان بر نوع عملکرد نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی عرضه‌کننده گوشت، مرغ، ماهی و مواد پروتئینی بوده است.
رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: فعالیت اغذیه‌ فروشی ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، طباخی‌ها و مراکز طبخ حلیم و شله باید به‌صورت بیرون‌بر باشد و پذیرایی در این مجموعه‌ها ممنوع است.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار،  بلافاصله آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.  

طبق اعلام نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون هیچ یک از ۳۳ شهرستان در خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار ندارند و شهرستانهای نیشابور، چناران،  کاشمر و گناباد نیز که پیش از این وضعیت قرمز داشتند با کاهش تعداد مبتلایان به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده اند.
همچنین شهرستانهای درگز، قوچان، بینالود، مشهد، تربت حیدریه، چناران، کاشمر، سرخس، سبزوار، گناباد و نیشابور در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستانهای خراسان رضوی در وضعیت زرد هستند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha