۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84328025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت در انتخابات و رای به فرد اصلح تکلیف شرعی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و انتخاب فرد و افراد اصلح و پاک دست برای پست رئیس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک تکلیف شرعی و وظیفه شهروندی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز عید سعید فطر که در خیابان شهدا (سپه) قزوین برگزار شد با تبریک عید سعید فطر افزود: مومنان ماه مبارک رمضان را با سحرخیزی، راز و عبادت با پروردگار، دعاخوانی و تلاوت و انس با قران، رسیدگی به محرومان مواسات و اطعام مستمندان و همدلی با مظلومان و ستم دیدگان پشت سر گذاشتند و پاداش خود را از خداوند متعال دریافت می کنند.

امام جمعه قزوین گفت: براساس آیه های قران هرکس خود را از کردار، رفتار، کلام و اخلاق بد حفظ کند رستگار خواهد بود و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امیدواریم فرصت حضور در ضیافت الهی و ماه رمضان و شب های قدر همچنان برای ما بندگان فراهم باشد و بتوانیم نواقص خود را برطرف کرده و فرصت توبه و خودسازی داشته باشیم.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید سعید فطر در قزوین گفت: باید انس با قران و زندگی با آیات نور را همواره در دستور کار زندگی خود قرار دهیم چرا که انسان با تکیه به قران و کلام وحی به مقام سعادت می رسد.

وی در ادامه به ملت مظلوم افغانستان به دلیل کشتار جمعی از نوجوانان و دانش آموزان بی گناه در واقعه تروریستی کابل تسلیت گفت و این جنایت ددمنشانه را محکوم کرد.

امام جمعه قزوین همچنین با ابراز همدردی با خانواده شهیدان فلسطینی در جریان مبارزات اخیر فلسطنیان با نظامیان رژیم اشغالگر قدس و با اشاره به مقاومت ستودنی مردم غزه علیه اسرائیل، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد از میان رفتن غده سرطانی رژیم صهیونیستی باشیم.

آیت الله عابدینی افزود: امروز شاهدیم قدرت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی افزایش یافته و دیگر مبارزه با این رژیم نامشروع با سنگ دنبال نمی شود بلکه با سلاح های پیشرفته و موشک انجام می شود.

وی ادامه داد: امروز دیگر شعار نیل تا فرات سر نمی دهند و دور خود دیوار می کشند اما این دیوار نیز شکسه می شود و سیلی انتقام به صورت آنها نواخته می شود و قدرت موشک های فلسطین هر روز بیشتر می شود تا جایی که هیچ اشغالگر فلسطینی در هیچ نقطه از سرزمین های اشغالی و حتی دنیا روی آرامش را نبیند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح یک تکلیف شرعی و از وظایف شهروندی پیش روی ماست.

وی افزود: باید مراقب آن کسانی که فتنه می کنند و با کلمات خشن در خصوص انتخابات صحبت می کنند و افرادی که خون شهیدان سلیمانی را نمی بینند و یکه تازانه بر مرکب هوا و هوس سوار شدند باشیم و از خود بصیرت نشان دهیم.

آیت الله عابدینی ادامه داد: هرکس باعث شود یک نفر در انتخابات کمتر حضور یابد و مردم را به عدم حضور دعوت کند این نعمه را باید یک نغمه شیطانی دانست.

وی همچنین با تاکید بر انتخاب افراد پاک دست و مومن برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و با بیان اینکه باید با شناخت و آگاهی در انتخابات شرکت کنیم،،گفت: باید به کسانی رای دهیم که پاکی و صداقت خود را به اثبات برسانند و یا رسانده باشند، مبادا به کسانی رای دهیم که نیت پاک و دست پاک نداشته باشند و در پی سوء استفاده از بیت المال باشند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha