امتحانات حضوری دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در ۱۳۸حوزه برگزار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه تحصیلی دوازدهم استان در ۱۳۸حوزه برگزار می‌شود که این تعداد به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲ برابر بیشتر از شرایط عادی است.

فیروز عسگری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه ۲۴ خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود و  سوالات آزمون پایه نهم به صورت هماهنگ استانی است و در مدارس برگزار  می‌شود و پایه دوازدهم هماهنگ کشوری و در ۱۳۸ حوزه برگزار می‌شود.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری ۹ هزار و ۴۹۷ دانش‌آموز در مقطع دوازدهم مشغول تحصیل هستند که از این تعداد پنج هزار و ۵۲ نفر دختر و چهار هزار و ۴۴۵ نفر پسر هستند و حدود ۱۰ هزار نفر در مقطع نهم مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه امتحانات سایر پایه‌های متوسطه به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود ،گفت: در مناطقی روستایی که زیرساخت برگزاری آزمون غیر حضوری وجود ندارد نیز بر اساس مجوز ستاد کرونا آزمون‌های میان پایه متوسطه اول و دوم نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

عسگری اظهار داشت:در ارزشیابی تحصیلی سایر پایه‌ها نیز براساس رای جلسه شماره ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش مسئولیت ارزشیابی تحصیلی پایان سال در زیست‌بوم جدید به عهده معلم و با نظارت مدیر مدرسه است.

به گفته وی، نمره پایانی دانش‌آموزان با توجه به آزمون آنلاین ،ارزشیابی معلمان از دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی، تکالیف و پروژه دانش‌آموزان در کلاس برای دانش‌آموز درنظر گرفته می‌شود.

امتحانات پایه ابتدایی به صورت غیرحضوری و کیفی توصیفی برگزار می‌‍شود 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه امتحانات پایه ششم ابتدایی به صورت غیرحضوری و مانند سایر پایه‌های مقطع ابتدایی به صورت کیفی و توصیفی برگزار می‌شود، گفت: معلمان پایه ششم در شبکه شاد در سه درس فارسی، ریاضی و علوم تجربی با هماهنگی اولیاء و خانواده‌ها در یک ساعت و زمان مشخص آزمون برگزار می‌کنند.

محمد محمدی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در اختیار مدرسه و معلم است، افزود: ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان مطقع ابتدایی بر مبنای اعتماد به معلم و ارزیابی براساس فرآیند پوشه کار دانش‌آموز در طول یکسال آموزشی است.

به گفته وی،  در این فرآیند آموزشی تمام فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموز در پوشه کار نگهداری می‌شود که این امر نشان‌دهنده نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان، رشد و پیشرفت آنها در طول سال تحصیلی است.

محمدی با تاکید بر اینکه تعدادی از دانش‌آموزان نیاز به آموزش بیشتر برای یادگیری دارند، گفت: در خرداد و تیرماه سالجاری با استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان جهادی برنامه آموزشی برای این گروه برگزار می‌شود تا فرآیند آموزشی همه دانش‌آموزان به دقت ارزیابی و تکمیل شود.

وی اظهار داشت: برگزاری آزمون ارزشیابی دانش‌آموزان در مناطق آبی و سخت‌گذر که دسترسی به امکانات آموزش مجازی نداشتند و در طول سال آموزش حضوری برگزار شد، ارزشیابی نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، فرآیند ارزیابی دانش‌آموازن ابتدایی به صورت کیفی و توصیفی است و برگزاری آزمون به صورت برنامه‌ریزی در این مقطع وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha