مشمولان بیمه بیکاری در قزوین، آموزش‌های مهارتی دریافت می‌کنند

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: مشمولان بیمه بیکاری در صورت تقاضا برای بازگشت به کار، آموزش‌های مهارتی متناسب با شغل خود را دریافت می‌کنند.

محسن مددی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش فنی و حرفه ای استان در سال جاری برنامه ریزی کرده تا هفت هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی را در رشته های مختلف فنی و حرفه ای به مشمولان بیمه بیکاری در استان ارایه کند.

این مسوول همچنین گفت: این آموزش ها شامل رشته های فنی و حرفه ای است که اصناف و صنایع به آنها نیازمند هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا تلاش داریم تا دوره های آموزش مهارتی را برای مشمولان بیمه بیکاری در فضای مجازی برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین ادامه داد: در برخی رشته ها امکان برگزاری دوره های برخط (آنلاین) در فضای مجازی وجود ندارد به همین دلیل، این دوره ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی و با حداقل ظرفیت برگزار خواهند شد تا سلامت متقاضیان و هنرجویان به خطر نیفتد.

مددی به نقش مهارت آموزی در افزایش شانس حضور در بازار کار اشاره و خاطرنشان کرد: با برگزاری این دوره ها به افرادی که از کار بیکار شده اند کمک می کنیم تا با یادگیری مهارت و حرفه جدید و افزایش توانمندی های شغلی خود بار دیگر به بازار کار بازگردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha