انتخابات نماد توسعه سیاسی و تجلی‌گاه اراده مردم است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان گفت: انتخابات نماد توسعه سیاسی و تجلی‌گاه اراده مردم بوده و شرکت در انتخابات حقی است که مردم باید در راستای سهیم‌بودن در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور از آن استفاده کنند.

"محمد ناصر بهاری" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از مولفه‌های اصلی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون برگزاری انتخابات است، بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز بر این مهم تاکید داشتند، سال ۵۸ اولین انتخابات برگزار شد و امام راحل بحث جمهوریت و اسلامیت را مطرح کردند که نشان دهنده تاکید بر رای مردم دارد.

وی افزود: شرکت در انتخابات یک رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و در تمامی ابعاد وجودی زندگی تاثیرگذار است که این مشارکت با توجه به ارزش و هنجارهای عمومی در جامعه تعریف می شود.

بهاری  با بیان اینکه شرکت در انتخابات تنها بحث اعداد و ارقام نیست، گفت: حضور مردم در این عرصه توانایی کشور را افزایش می‌دهد، موجب افزایش قدرت ملی و امنیت کشور می‌شود و  به دشمنان نشان می دهد که مردم حامی انقلاب هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان گفت:مشارکت سیاسی و انتخابات به منظور اعمال حق حاکمیت مردم در تعیین سرنوشت خود و انتخابات نماد مردم سالاری نظام است بنابراین مردم باید با مشارکت سیاسی و حضور در انتخابات به این حق احترام بگذارند و از آن به عنوان حربه ای برای ساخت کشور استفاده نمایند.

وی با تاکید بر اینکه برای انتخاباتی پر شور باید امید و اعتماد ایجاد کرد بیان داشت: مشارکت بالا می تواند تاثیر بازدارندگی در مقابل خطرات موجود در وضع پرآشوب منطقه‌ای داشته باشد و نقش حفاظتی در مقابل خطرات امنیتی و غیرامنیتی که ممکن است کشور را تهدید کند ایفا نماید.

به گفته وی رقم بالای مشارکت تنها کارکرد درون حکومتی ندارد بلکه کدها و سیگنال (علامت) هایی برای جامعه جهانی و به ویژه تحلیل گران سیاسی - اجتماعی دارد.

وی گفت: این کدها در نوع نگرش، رفتار و تصمیم گیری آنان موثر است و از سوی دیگر قدرت چانه زنی و توان ملی ما را تقویت می کند و کشور را در موضع قدرت قرار می دهد بنابراین حضور حداکثری مردم در انتخابات، ضریب امنیت و تفاهم ملی کشور را در مقابل تهاجم‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دشمنان تقویت خواهد کرد.

بهاری ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا ایجاد بستری همراه با آرامش روانی برای مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند در افزایش مشارکت تاثیر گذار باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha